صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۴۱۹۴

حرف روز/ سیاست شکست‌خورده مهار ایران!

اعطای نشان ذوالفقار از سوی فرمانده معظم کل قوا به سردار سرلشکر سلیمانی نشان داد، حضور و مجاهدت نیروهای جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا شکست سنگینی را به آمریکا و هم‌پیمانانش تحمیل کرده است[...]

یادداشت: اعطای نشان ذوالفقار از سوی فرمانده معظم کل قوا به سردار سرلشکر سلیمانی نشان داد، حضور و مجاهدت نیروهای جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا شکست سنگینی را به آمریکا و هم‌پیمانانش تحمیل کرده است. مقایسه سفر آشکار رئیس‌جمهور کشورمان به عراق با سفر شبانه و مخفیانه رئیس‌جمهور آمریکا گواه خوبی بر شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه است. شکست آمریکا در منطقه از محور مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران موجب شد ایالات متحده روش‌های گوناگونی را برای مهار جمهوری اسلامی ایران به کار گیرد.
در مرحله اول ترامپ سیاست فشار حداکثری را به کار برد. خروج آمریکا از برجام و اعمال به اصطلاح شدیدترین تحریم‌ها، اوج این مرحله از دشمنی آمریکا بود. خوش‌بینی آمریکا به سیاست فشار حداکثری به اندازه‌ای بود که آنها به پایان جمهوری اسلامی ایران قبل از چهل سالگی فکر می‌کردند! از این رو مقاومت مردم در داخل و توجه به سیاست منطقه‌ای به جای سیاست برجامی، شکست سناریوی فشار حداکثری ترامپ را به آخرین مراحل خود نزدیک کرده است.
نتیجه‌ نگرفتن ایالات متحده آمریکا از سیاست فشار و تحریم و جنگ ترکیبی جدید سبب شد این بار آنها با اجیر کردن کشورهایی، همچون عربستان درصدد مهار جمهوری اسلامی ایران باشند. بر اساس این سناریو، آمریکا برای خنثی کردن توان موشکی جمهوری اسلامی ایران، به دنبال سیاست موازنه موشکی یا هسته‌ای در منطقه بین ایران و عربستان است. در واقع، واشنگتن با ایجاد یک برنامه موشکی در خاک عربستان و مانور تبلیغاتی فراوان، سعی خواهد کرد منطقه را وارد یک مسابقه تسلیحاتی پرسود برای خود و پرهزینه برای منطقه کند. در کنار این، دشمن تلاش می‌کند با ناامن‌سازی مرزهای کشور به ویژه در جنوب شرق و ایجاد حفره‌های امنیتی در داخل کشور، نظام را ناکارآمد نشان دهد؛ اما با هوشیاری، اشراف اطلاعاتی و رشادت‌های مرزبانان، به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار برای‌شان سخت و در جاهایی ناممکن شده است. گفتنی است، در پی مخالفت کنگره آمریکا با سیاست انتقال فناوری هسته‌ای به آل‌سعود، پیشاپیش زمزمه‌های شکست دونالد ترامپ در داخل به گوش می‌رسد و با ناتوانی عربستان در یمن آثار شکست سناریوی موشکی رئیس‌جمهور آمریکا در بیرون جلوه‌گر شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات