صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۱۵۰۲۸

قرارگاه فرهنگی کشور به خاطر لج بازی تعطیل شده است

آقای روحانی یک اخلاقی دارد و تا به حال نشده که یک بار جلسه را بر عهده نائب رئیس (چه اول چه دوم) بگذارد. حتی من در یک جلسه اعتراض کردم که وقتی شما گرفتارید جلسه را بر عهده نائب رئیس بگذارید و ما نیز قبول می‌کنیم که هر چیز در جلسه تصویب شد شما بازنگری بکنید و اگر دلتان خواست مصوب کنید.

شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور یکی از مهمترین قرارگاههای کشور است که متاسفانه به خاطر لج بازی های رئیس جمهور با برخی از اعضاء به حالت نیمه تعطیل در آمده است.به گزارش بصیرت، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد دلایل اخراجش از این شورا گفت:‌ عملکرد من در شورا به‌گونه‌ای بوده که می‌خواهند من را بیرون کنند! خیلی از اعضای شورا معترض و منتقد هستند و به‌صورت مختلف این را بیان کردند. وی افزود: حرف این است که رؤسای جمهور مخصوصاً آقای روحانی چرا بخش مهمی از مصوبات شورا را امضا یا ابلاغ نمی‌کنند، یا اینکه چرا ابلاغ می‌کنند و اجرا نمی‌کنند؟ یا اینکه چرا بسیاری از جلسات شورا تعطیل است؟ و اینکه چرا یکسری مصوبات که اساساً نه مصوبات مجلس است و نه شورا و دستوراتی است که غربی‌ها می‌دهند مانند سند ۲۰۳۰، برخلاف قانون اساسی مستقیم در دولت تصویب و اجرا می‌شود.

قرارگاه فرهنگی کشور به خاطر لج بازی تعطیل شده است

وی ادامه داد: من از رئیس‌شورا و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهش می‌کنم صوت یا متن کامل آخرین جلسه شورا که سؤالات من از رئیس‌جمهور بود و پاسخ‌هایی که ایشان داد را منتشر کنند تا همه بشنوند.

رحیم‌پور ازغدی گفت: من از زمان آقای خاتمی پیشنهاد کردم که جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی علنی پخش شود تا مردم عملکرد ما را ببینند که این اتفاق رخ نداد ولی الان پیشنهاد می‌کنم صوت جلسه آخر را منتشر کنند تا مردم ببینند ما چه گفتیم و چه شنیدیم.

وی اظهار داشت: اگر جلسات شورا مجدداً تشکیل شد و بنده شرکت کردم حرف‌هایی را که قبلاً هم می‌گفتم خواهم گفت. اگر من هم نباشم حرف‌هایم را بیرون برای شما خواهم گفت و بعد درنهایت هم معلوم می‌شود در کشور چه کسی پاسخگو نیست.

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم «دو راهی سازش یا مقاومت» که به همت بسیج دانشجویی در مرکز همایش‌های پردیس شهید عباسپور و به مناسبت ولادت امام حسن(ع) برگزار شد، در پاسخ به این سؤال که چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرای سند ۲۰۳۰ موضع‌گیری نکرد، گفت: سند ۲۰۳۰ اصلاً در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نشد، دولت و آقای رئیس‌جمهور این سند را نه در شورا و نه در مجلس و نه در هیچ نهاد قانونی دیگری مطرح نکردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دولت این سند را مستقیم تصویب کرد و در مورد آن بودجه گذاشت و آن را اجرا کرد و حتی در مورد اجرای بخشی از آن‌هم گزارش داد، الان برخی‌ها هم می‌گویند هنوز دارند بخش‌هایی از آن را اجرا می‌کنند. وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی بعدازاین صریحاً اعلام کرد که این سند لغو است، و لغو هم شد و اگر جایی هم اجرا شود غیرقانونی است.

عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم افطاری انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان هم با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی مدتی بی‌صاحب است، گفت: شورای عالی انقلاب  فرهنگی که باید حداقل یک هفته در میان جلسه تشکیل دهد و بزرگ‌ترین نهاد سیاست‌گذاری فرهنگی کشور است، متأسفانه در این دولت کلاً بی‌صاحب است.

وی افزود: جلسات گاهاً یک ماه ، دو ماه، سه ماه و حتی چهار ماه تشکیل نمی‌شود و هر چقدربه رئیس جلسه تذکر داده می‌شود که این جلسات مهم است رئیس جمهور می‌گوید من به دلیل اینکه از دو نفر(عزت‌الله ضرغامی و حسن رحیم‌پور ازغدی) خوشم نمی‌آید و این‌ها در جلسه تند و صریح صحبت می‌کنند جلسات را تشکیل نمی‌دهم.

ضرغامی اظهار داشت: فعلاً به دلیل لج و لجبازی این جلسات تشکیل نمی‌شود، مشخص نیست صاحب این شورا چه کسی است؟ البته اخیراً رهبر معظم انقلاب تذکر جدی فرمودند که طبق آئین‌نامه اگر رئیس‌جمهور نخواهد جلسه را تشکیل دهد نایب رئیس باید جلسه را برگزار کند.

ضرغامی ادامه داد: اگر رئیس‌جمهور مشکلی داشته باشد،  گرفتار باشد، مریض باشد و نتواند جلسه را تشکیل دهد، باید نایب رئیس اول( که رئیس مجلس شورای اسلامی است)  آن را برگزار کند. چه در زمان ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای، مرحوم هاشمی رفسنجانی، آقای خاتمی و آقای احمدی‌نژاد این رویه متداول بود و در این دولت عجیب و غریب است و تقریباً در 35 سال گذشته چنین اتفاقی نیفتاده است که جلسات به این مدت طولانی برگزار نشود.

وی ادامه داد: آقای روحانی یک اخلاقی دارد و تا به حال نشده که یک بار جلسه را بر عهده نائب رئیس (چه اول چه دوم) بگذارد. حتی من در یک جلسه اعتراض کردم که وقتی شما گرفتارید جلسه را بر عهده نائب رئیس بگذارید و ما نیز قبول می‌کنیم که هر چیز در جلسه تصویب شد شما بازنگری بکنید و اگر دلتان خواست مصوب کنید.  

قرارگاه فرهنگی کشور به خاطر لج بازی تعطیل شده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: مدت‌هاست جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی برگزار نمی‌شود؛ در زمانه‌ای که این حوزه به صورت نور در دنیا حرکت می کند و هر ساعت فعالیت و اتفاقات جدیدی در حوزه سایبری رخ می‌دهد؛ متاسفانه در کشور ما پنج سال است به دلیل همین مدیریت پراشکال مرتب در این حوزه در جا می‌زنیم.

عدم دعوت از آقایان حسن رحیم‌پور ازغدی و عزت‌الله ضرغامی، در حالی است که اواخر سال گذشته، اخباری مبنی بر عدم دعوت از این دوچهره فرهنگی در جلسات مذکور منتشر شده بود. به گفته رحیم‌پور ازغدی پس از انتقاداتی که وی در جلسات شورای انقلاب فرهنگی خطاب به رئیس جمهور مطرح کرده، روحانی اعلام کرده چند نفر ازجمله وی(رحیم‌پور) نباید به جلسات شورا بیایند. همچنین انتقادات مشابهی از سوی عزت‌الله ضرغامی خطاب به روحانی در جلسه شورای عالی فضای مجازی (با موضوع حجاب و سانسور و..) مطرح شده بود که با عصبانیت روحانی همراه شد. روحانی حتی از ضرغامی خواسته بود به خاطر انتقادش از جلسه بیرون برود. این در حالی است که اعضای هر دو شورا، منصوب آقای روحانی نیستند و او نمی‌تواند به میل خود و به صرف نقد و بحث اعضا، مانع از دعوت آنان شود.

جالب اینکه برای لاپوشانی این اقدام غیرقابل دفاع، خبرگزاری دولتی ایرنا مدعی شده بود عدم حضور آقایان ضرغامی و ازغدی در جلسات دو شورای مذکور، توصیه رهبری بوده است. اما به اعتبار کذب‌بودن مطلب مجبور شد چند ساعت بعد ادعای خود را تکذیب کند.
اکنون صرف‌نظر از محتوای انتقادهای آقایان رحیم‌پور و ضرغامی- که اغلب به‌جا و درست هم هست- مردم و ناظران رسانه‌ای می‌پرسند چرا آقای روحانی تحمل بحث و نقدهای کارشناسی صاحب‌نظران حوزه فرهنگ و رسانه را ندارد و به راحتی دستور اخراج و حذف منتقدان را می‌دهد بدون آن که صلاحیت حقوقی و قانونی این کار را هم داشته باشد؟

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات