صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۵۳۹۰

اراجیف جدید جان بولتون علیه ایران

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه ادعا‌های بی‌اساس خود، ایران را به تلاش برای دستیابی به منابع اورانیوم ونزوئلا متهم کرد.

اراجیف جدید جان بولتون علیه ایران

به گزارش افکارنیوز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه ادعا‌های بی‌اساس خود، ایران را به تلاش برای دستیابی به منابع اورانیوم ونزوئلا متهم کرد.
بولتون در جریان سخنانی در مراسمی در واشنگتن که وال استریت ژورنال ترتیب داده بود، مدعی شد: ونزوئلا دارای بیشترین ذخایر اورانیوم دنیاست و شاید با توجه به برآورد شما، پس از کانادا در رتبه دوم قرار دارد. همین موضوع باعث شده است ونزوئلا هدف اصلی ایران باشد.
بولتون همچنین روسیه، کوبا، چین و ایران را به حضور در ونزوئلا و تهدید منافع آمریکا متهم کرد. مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، مدعی شد: قدرت‌های خارجی در تلاش برای نفوذ در ونزوئلا هستند و به همین دلیل صحبت درباره «دکترین مونرو» بسیار بجاست.
بر اساس این دکترین که سال ۱۸۲۳ میلادی توسط جیمز مونرو، رئیس‌جمهور وقت آمریکا اعلام شد، واشنگتن حضور هر کشوری غیر از آمریکا را در نیمکره غربی خصمانه قلمداد می‌کند. این خط مشی سیاسی کشور‌های آمریکای لاتین را حوزه نفوذ سیاسی آمریکا و حق دخالت واشنگتن در امور داخلی این کشور‌ها را مجاز می‌داند.
بولتون همچنین افزود آمریکا در ۱۰ سال گذشته به رویداد‌هایی که در آمریکای لاتین رخ داده توجه چندانی نکرده است و زمان آن رسیده تا در این باره اقدامی بکند.



 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات