صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۶۱۶۴

گزارش روز/ تأثیر واقعی

«ناتو اقدام ایران در توقیف نفت‌کش انگلیسی را محکوم کرد»، «انگلیس به دنبال طرح شکایت علیه ایران در مجامع بین‌المللی است»، «دولت انگلیس قصد دارد در پی توقیف نفتکش توسط ایران تحریم‌های جدید علیه این کشور وضع کند[...]

یادداشت: «ناتو اقدام ایران در توقیف نفت‌کش انگلیسی را محکوم کرد»، «انگلیس به دنبال طرح شکایت علیه ایران در مجامع بین‌المللی است»، «دولت انگلیس قصد دارد در پی توقیف نفتکش توسط ایران تحریم‌های جدید علیه این کشور وضع کند» و تیترها و ادعاهای متعدد دیگر از این دست که رسانه‌های غربی و رسانه‌های نزدیک به دولت‌های وابسته در منطقه منتشر کرده‌اند و همچنان نیز به انتشار خبرهایی از این دست ادامه خواهند داد، اما هیچ یک از جملات را نباید جدی گرفت!
این خبر‌ها و تیترسازی‌ها از جنس همان ادعای دونالد ترامپ درباره سرنگون کردن یک پهپاد ایرانی بر فراز تنگه هرمز است. جملاتی دورغین و پوچ که تنها با هدف گرفتن ژست قدرتمند بودن و برای حفظ آبرو ساخته و پرداخته می‌شوند! واقعیت ماجرا و تأثیر اصلی اقدام جمهوری اسلامی ایران را باید در خبرهای دیگر جست‌وجو کرد، آنجا که رسانه‌ها فقط چند ساعت پس از توقیف نفت‌کش متعلق به دولت انگلیس به دلیل نقض قوانین بین‌المللی در تنگه هرمز، خبر دادند که نفتکش «هپینس ١» متعلق به جمهوری اسلامی ایران، از بندر جده به سمت مقصد خود حرکت کرده است. نفت‌کشی که رژیم آل‌سعود سه ماه پیش به بهانه‌های واهی گروگان گرفته بود و برای پایان دادن به این گروگان‌گیری غیر قانونی خواستار پرداخت مبلغ قابل توجه‌ای شده بود! بازتاب و واکنش اصلی اعمال قانون و برخورد با متخلفین به دست نیروی دریایی سپاه‌ـ به عنوان تأمین‌کنندگان اصلی امنیت آب‌های نیلگون خلیج‌فارس، تنگه استراتژیک هرمز و کریدور حمل و نقل انرژی در غرب آسیا در این تغییر رفتار رژیم آل‌سعود و به زودی در رفتار غربی‌ها بی‌تردید در روزهای آینده اخبار بیشتری در این بار خواهیم شنید.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات