صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۶۵۶۷

ایندیپندنت: ایران در راهبرد منزوی ساختن ایالات متحده موفق بوده است/ شکست آمریکا در ائتلاف دریایی

ایندیپندنت روزنامه اینترنتی (لندن): در یادداشتی نوشت: ایران در راهبرد منزوی ساختن ایالات متحده موفق بوده است. شاید ایالات متحده به هر چیز چنگ بزند تا از این انزوا خارج شود.
ایندیپندنت: ایران در راهبرد منزوی ساختن ایالات متحده موفق بوده است/ شکست آمریکا در ائتلاف دریایی
به گزارش الف این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد:
۱- روی گردانی سیاست انگلیس از اتحادیه‌ی اروپا و چرخش آن به سمت ایالات متحده با روی کار آمدن بوریس جانسون تقریبا مشهود است. هر چند دولت انگلیس هنوز هم متعهد به حفظ برجام است، اما ایران اقدامات انگلیس را به دیده‌ی تردید می‌نگرد. بسیاری از تحلیل گران معتقد اند که هدف انگلستان از قرارگیری در طرح پاسبانی دریایی ایالات متحده تضمین نوعی مشروعیت در فشار نظامی ترامپ به ایران است.
۲- آیا کشور‌های دیگری هم به طرح پاسبانی ایالات متحده می‌پیوندند؟ جواب این سوال هنوز مشخص نیست. وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده گفت که آمریکا از بیش از ۶۰ کشور درخواست کرده تا به این ائتلاف بپیوندند. تنها اسرائیل به این درخواست پاسخ مثبت داده، فرانسه و آلمان نارضایتی خود را اعلام کرده اند و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز هنوز اعلام آمادگی نکرده اند. پس این ائتلاف تنها به ۳ کشور محدود شده است.
۳- ایرانی‌ها چه می‌خواهند؟ ایرانی‌ها می‌خواهند کدخدای خلیج فارس باشند. ایران تجهیزات نظامی غرب در نزدیکی مرزهایش را یک تهدید راهبردی می‌داند و می‌خواهد از رویکرد دو گانه‌ی اتحادیه‌ی اروپا در برابر ترامپ نهایت استفاده را ببرد.
۴- اروپا از هدف پشت پرده‌ی ترامپ پیرامون این ماموریت سر درنمی آورد و از محاسبات نظامی اشتباه که ممکن است به یک درگیری ختم شود، هراس دارد. من هنوز هم تاکید می‌کنم طرح پاسبانی ترامپ چیزی فراتر از حمایت از کشتی‌ها در تنگه‌ی هرمز است.
۵- بوریس جانسون به جای اینکه بر کوس جنگ بدمد می‌تواند از صمیمیت خود با ترامپ برای جلوگیری از بحران استفاده کند. جانسون، اما ترامپ را قایق نجات برگزیت می‌داند، ایران هم اروپا را اکسیژنی برای نجات اقتصاد خود تصور می‌کند. سوال واقعی این مسابقه این است که چه کسی زودتر به ساحل می‌رسد؟
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات