صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۶۷

اخبار کوتاه یک‌شنبه 17 شهریور

مجله «تایم» در گزارش اختصاصی نوشت: «آمریکا و گروه طالبان طی نه دور گفت‌وگو در دوحه قطر که با هدف پایان دادن به خشونت‌ها در افغانستان صورت گرفت، بر سر مفاد یک توافق‌نامه به نتیجه رسیده‌اند.» بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در صورت موافقت دونالد ترامپ با مفاد توافق‌نامه، حدود ۵۴۰۰ نظامی آمریکایی از افغانستان خارج خواهند شد و پنج پایگاه این کشور هم برچیده می‌شود. احتمال زیاد به هم خوردن این توافق‌نامه و پایبند نبودن گروه طالبان به آن باعث شده است پمپئو از امضای آن خودداری کند.
«علیرضا میریوسفی» مسئول مطبوعاتی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل گزارش‌های رسانه‌ای درباره احتمال دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک را رد کرد و گفت: درخواستی نشده و دیداری هم انجام نخواهد شد. پیش از این خبرگزاری «کیودو» ژاپن به نقل از یک منبع آگاه در دولت آمریکا ادعا کرده بود، واشنگتن پیشنهادی برای دیدار میان روحانی و ترامپ در حاشیه نشست مذکور مطرح کرده بود.
«محمد سلامتی» دبیرکل سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه تلاش ما باید این باشد که مردم حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته باشند، گفت: «اگرچه مذاکره با شورای نگهبان را بد نمی‌دانم، اما کارساز هم نمی‌دانم. شرط و شروط را باید برای بعد بگذاریم، آن هم شرط و شروطی که بحث‌انگیز و اختلاف‌برانگیز است.» وی تأکید کرد: «معتقدم در این انتخابات بهتر است هر جناح و خط فکری خودش به تنهایی وارد میدان شود.»
«پی‌یر هاسکی» روزنامه‌نگار فرانسوی در یادداشتی با عنوان «شلیک به میانجی‌گری فرانسه در پرونده ایران» در پایگاه اینترنتی «فرانس اینتر» ضمن بررسی موانع و چالش‌های میانجی‌گری میان تهران و واشنگتن، نوشت: «ترامپ در نشست سران گروه 7 تا اندازه زیادی با فرانسه به توافق رسیده بود؛ ولی با بازگشت به کشورش، مشاوران او، نظرش را تغییر دادند.»
«محمدباقر قالیباف» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مجلس نو، یعنی مجلسی که برایش پشت در‌های بسته تصمیم نگیرند، گفت: «مجلسی که نماینده در آن وعده‌ای بدهد که به آن عمل کند؛ مردم از اموال و دارایی نماینده‌شان مطلع باشند و نماینده، نماینده مردم باشد، نه نماینده دولت. جوانان عزیز منتظر تعارف نباشید.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات