صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۷۹۱۰

تیرهای در ترکش استکبار تمام شده!

موضوعات فراوانی در دایره مباحث استکبارستیزی مطرح است که می‌توان به عنوان طلیعه این پرونده به آنها اشاره کرد؛اما به نظر می‌رسد بدون هرگونه مقدمه‌چینی و حاشیه رفتن، طرح چند پرسش کلیدی در این زمینه و ارائه پاسخ‌های کوتاه از میان بیانات رهبر معظم انقلاب، بیش از هر تحلیل و تفسیر دیگری می‌تواند راهگشا باشد:

قدرت‌های استکباری اساساً چه می‌خواهند؟

«می‌خواهند این کشور در اختیار دولتی باشد، در اختیار نظامی باشد که مثل موم در دست آنها باشد؛ مثل بعضی از کشورهای منطقه. این کشورها نفت دارند، زیاد هم دارند، اما مثل موم در دست آمریکایی‌هایند: اینقدر تولید کنید، چَشم؛ اینقدر قیمت بگذارید، چَشم؛ به اینجا بفروشید، به اینجا نفروشید، چَشم.»

اصلاً مبارزه با استکبار  به چه معناست؟

«یعنی در درجه اول زیر بار این زورگویی نرفتن؛ معنای استکبارستیزی یک چیز پیچ وخم‌دارِ پیچیده‌ای نیست؛ استکبارستیزی یعنی یک ملتی زیر بار مداخله‌جویی و تحمیل قدرت استکبارگر یا انسان مستکبر یا دولت مستکبر نرود؛ این معنای استکبارستیزی است.»

دستگاه استکبار فقط ایالات متحده آمریکاست؟

«دستگاه استکبار فقط ایالات متحده آمریکا نیست، یا فلان رئیس‌جمهور و فلان دولت آمریکا یا فلان کشور اروپایی نیست؛ دستگاه استکبار یک شبکه عظیم‌تری است که شامل اینهاست؛ شبکه صهیونیستی هست، شبکه تجار اساسىِ بین‌المللی هست، مراکز پولى عظیم دنیا هست؛ اینها هستند که مسائل سیاسی دنیا را دارند طراحی می‌کنند؛ دولت‌ها را اینها می‌آورند، اینها می‌برند.»

امروز مهم‌ترین دغدغه و فعالیت نظام استکبار چیست؟

«امروز، همه وسایل ارتباطی را به کار گرفتند؛ وسائل سیاسی را به کار گرفتند؛ وسائل فرهنگی را به کار گرفتند؛ وسائل اقتصادی را به کار گرفتند، برای اینکه تحریم‌ها در حق ایران کهنه نشود و وسط راه از کار نیفتد. دولت آمریکا یک مأمور عالی‌رتبه اقتصادی و پولی خودش را مخصوصاً مأمور این کار کرده که این همین‌طور وظیفه‌اش این است که کمیته‌هایی را هدایت کند، به این طرف و آن طرف دنیا مسافرت کند، با سران و رهبران کشورها تماس بگیرد و دائم کشورهای دیگر را علیه ایران وادار کنند. این بیش فعالی نظام استکبار و جبهه مقابل نظام اسلامی، امروز به نظر من بارزترین حوادث است.»

در حال حاضر اوضاع نظام استکبار چگونه است و چه آینده‌ای برای آنها قابل تصور است؟

«تیرهای موجود در ترکش استکبار علیه شما مردم تمام شده. هرچه می‌توانستند ضربه زدند؛ هرچه داشتند و به عقل‌شان رسیده، فعالیت کردند؛ این تیرهای آخر است. باید بایستید؛ باید به توفیق الهی، به فضل الهی، اراده و عزم خود را به رخ دشمن بکشید تا بفهمد که در مقابل این ملت نمی‌تواند مقاومت کند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات