صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۸۱۱۶

وحدت‌شکنان!

پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی

مسئله وحدت یکی از مقوله‌های راهبردی است که همه بزرگان جهان اسلام از ابتدا تا به امروز برای آن دغدغه داشته‌اند؛ زیرا اختلاف و چندگانگی می‌تواند مهم‌ترین ابزار دشمنان برای براندازی و نابودی یک تفکر، جامعه و یک امت باشد. پیام‌آور رحمت و وحدت در طول عمر پر برکت‌شان تلاش کردند تا وحدت جامعه اسلامی حفظ شود و کفار نتوانند بر جامعه اسلامی غالب شوند. امیرالمؤمنین(ع) و اولاد طاهرین ایشان نیز بر همین مرام و مسلک حرکت کرده و از اختلاف افکنی پرهیز کردند، حتی اگر این وحدت برای حفظ اسلام، به خانه‌نشینی ولی الهی بینجامد! در روزگار ما نیز صف‌آرایی جبهه کفر و استکبار در برابر جهان اسلام کافی است تا مسئله وحدت بیش از گذشته اهمیت خود را برای مسلمانان نشان دهد؛ بنابراین هر حرکتی که این راهبرد را تضعیف کند، بی‌شک خیانتی به اسلام و مسلمین جهان خواهد کرد.

مقارنت ماه ربیع‌الاول با میلاد با سعادت پیامبر اعظم(ره) و حضرت امام صادق(ع)، این ماه را به ماه جشن و شادی و وحدت مسلمین تبدیل کرده است. در این میان، برخی جریان‌های انحرافی که پیوندی با بیگانگان دارند، سال‌هاست که مسیر دیگری را در پیش گرفته‌اند و با باب کردن مراسماتی جعلی با نام‌های عیدالزهرا و ایام محسنیه، در مسیر دیگری برخلاف وحدت مسلمین قدم گذاشته‌اند.

در باب این اقدام باید گفت که اولاً، نسبت به اصل اعتبار چنین مراسماتی تردیدهای جدی وجود دارد و چنین سنتی در مرام و مسلک اهل بیت(ع) و علما و بزرگان تشیع ثبت نشده است و بدعتی است که پشتوانه تاریخی ندارد. ثانیاً، در مورد زمان شهادت فرزند حضرت زهرا(س) در ابتدای ماه ربیع و بیماری ایشان که به شهادت‌شان انجامید نیز اختلاف نظر وجود دارد و برخی وقوع چنین حادثه‌ای را در روزهای پایانی ماه ربیع می‌دانند، نه آغاز آن. ثالثاً، اسناد معتبر تاریخ کشته شدن خلیفه دوم در روز نهم ربیع را نیز تأیید نمی‌کنند. رابعاً، بخشی از برنامه‌های اجرا شده در قالب عیدالزهرا، برنامه‌هایی است که خلاف شریعت و سنت و مسلک اهل بیت(ع) شیعیان است. خامساً، روایت جعلی «رفع قلم» نیز از جمله موهوماتی است که با اصول مسلم تفکر شیعه در تعارض بوده و بی‌اعتباری آن نزد بزرگان دین محرز است.

از همه مهم‌تر آنکه این مراسم‌ها به فرصتی برای تضعیف اردوگاه تشیع ناب و اسلام ناب محمدی(ص) و بهره‌برداری دشمنان جهان اسلام تبدیل شده است و تأسف‌آور آنکه این رویدادها، چند روز مانده به هفته وحدت رخ می‌دهد و اخبار آن با آب و تاب از سوی رسانه‌های بیگانه برای تحریک بخش دیگری از اجتماع مسلمین انتشار می‌یابد که حاصلی جز تلخ کامی، کدورت و واگرایی در میان مسلمین و خشنودی دشمنان اسلام به همراه ندارد.

این در حالی است که نظرات صریح مراجع عظام تقلید در مورد حرمت چنین اقداماتی اعلام شده است؛ برای نمونه رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به استفتائی در این زمینه با صراحت فرموده‌اند: «هرگونه گفتار یا کردار و رفتارى که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد یا موجب اختلاف و تفرقه میان مسلمین شود، شرعاً حرام اکید است.» جملاتی مشابه این کلام را نزد بزرگان دیگری چون آیت‌اللّه‌العظمی مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی، سبحانی و شبیری‌زنجانی، جوادی آملی و... می‌توان مشاهده کرد.

بدون تردید در پس چنین اقداماتی خط تشیع انگلیسی فعال است که در طول سال‌های اخیر به ابزاری در خدمت بیگانگان بدل شده و با همه توان برای تضعیف جبهه مروجان اسلام ناب محمدی(ص) با محوریت حضرت امام(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) تلاش می‌کند. خنثی‌سازی این خط انحرافی بی‌شک با بصیرت امت اسلامی که توانایی شناخت دشمنان واقعی مسلمین (که استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است) را دارد، ممکن خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات