صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۱۵

از وارونه‌نمایی واقعیت تا شکست فرانسه

1ـ وارونه‌نمایی واقعیت برای شانه خانه کردن از مسئولیت!

«غلامرضا حیدری» نماینده فراکسیون امید مجلس در مطلبی نوشت: «... یکی از دلایل و عوامل عمده، تلاش مرموزی است که به‌طور سازمان‌یافته یا پراکنده نسبت به تضعیف جایگاه و شأن پارلمان و فراتر از آن، نهادهای انتخابی حاکمیت و به‌طور کلی، «جمهوریتِ نظام» صورت گرفته و می‌گیرد. چنانکه به‌رغم تلاش‌هایی که برای به ثمر رساندن برجام انجام شد و با وجود آنکه این تلاش‌ها به نتیجه رسید و توافق هسته‌ای حتی به تأیید رهبری و زیرنظر ایشان به امضا رسید، اما در ادامه سعی شد با اقداماتی، مانع استفاده از دستاوردهای برجام شوند تا کشور از نتایج و گشایش‌های این توافق بهره‌برداری کند تا مبادا مردم این دستاورد را ناشی از عملکرد دولت منتخب ملت بدانند.» در حالی که عملکرد مجلس و دولت اصلاح‌طلب نارضایتی مردم را در پی داشته و نگاه به بیرون مرزها اوضاع اقتصادی را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است، اصلاح‌طلبان تلاش دارند با وارونه‌نمایی، انگشت اتهام را به سمت جریان انقلابی بگیرند!

2ـ آمریکا به‌زودی «نفس کشیدن» را هم ممنوع می‌کند

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «ماریا زاخارووا» در تفسیر مجازات‌هایش که آمریکا برای طرح ایجاد خطوط لوله گاز «جریان شمالی‌2» و «جریان ترکیه» در بودجه نظامی‌اش تعیین کرده، در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «ایالات متحده که بدهی دولتی آن 22 تریلیون دلار است، کشورهای معتبر جهان را از توسعه بخش واقعی اقتصاد خود منع کرده است. ایدئولوژی آمریکایی در مورد زندگی بر اساس وام، در برابر رقابت جهانی ایستادگی ندارد که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به‌طور مرتب، «حکم بازداشت اقتصادی» جدیدی را صادر می‌کند. بعید نیست به‌زودی آنها خواستار آن شوند که دیگر «نفس نکشید» و جالب است که برخی این درخواست را اجرا می‌کنند. مجلس سنای کنگره آمریکا روز سه‌شنبه لایحه بودجه دفاعی برای سال مالی 2020 را تصویب کرد که دولت ایالات متحده را موظف کرده تحریم‌هایی را برای دو طرح ساخت خط لوله گاز روسیه «جریان شمالی‌‌‌2» و «جریان ترکیه» اعمال کند.

3ـ معامله با «دینار طلا» برای شکستن تحریم‌ها

«ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی گفت که ایران، مالزی، ترکیه و قطر به عنوان مانعی در برابر هرگونه تحریم اقتصادی بیشتر، در حال بررسی انجام مبادلات تجاری با یکدیگر از طریق طلا و سیستم معادله تهاتری هستند. در پایان نشست اسلامی در مالزی، ماهاتیر از ایران و قطر برای ایستادگی در برابر تحریم‌های اقتصادی تمجید کرد و گفت: «مهم است که جهان اسلام در مواجهه با تهدیدهای آینده متکی به خود باشند. در دنیایی که کشورها، تصمیمات یکجانبه برای اعمال اقدامات تنبیهی (علیه کشورها) می‌گیرند، مالزی و کشورهای دیگر باید همیشه این موضوع را در ذهن داشته باشند که ممکن است روزی تحت تحریم قرار بگیرند.» ماهاتیر محمد با اشاره به سکه اسلامی، گفت: «من پیشنهاد می‌کنم دوباره ایده تجارت با دینار طلا و معامله تهاتری در میان خودمان را بررسی کنیم. ما با جدیت به دنبال این شیوه هستیم و امید داریم راهی برای مؤثر واقع شدن این سازوکار بیابیم.»

4ـ نیرو‌های شاخص اصلاح‌طلب ارزشمندتر از نیرو‌های درجه ۲ و ۳ هستند!

«محمد عطریانفر» فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید بتوانند شورای نگهبان را قانع کنند که حضور نیرو‌های شاخص اصلاح‌طلب ولو اینکه مورد پسند آنها نباشند برای مجلس ارزشمندتر از نیرو‌های درجه ۲ و ۳ است، گفت: توصیه ما به دوستان‌مان و فضای عمومی این است که بتوانیم زمینه گفت‌وگو و مفاهمه را با شورای نگهبان تقویت کنیم و از چالش و پرخاشگری پرهیز کنیم و بتوانیم در فرایند تأیید صلاحیت‌ها از طریق اقناع شورای نگهبان تأثیر بگذاریم. برگزاری و حضور سیاسی در انتخابات از حقوق حقه همه نیرو‌های فعال سیاسی است، شرط گذاشتن جز اینکه خودمان را از حقوق سیاسی فعال بودن در صحنه انتخابت محروم بکنیم، حاصل دیگری ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات