صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۱۸۹۷۵

اخبار کوتاه یک‌شنبه 24 آذر

روزنامه «چسون ایلبو» چاپ کره جنوبی گزارش داد، وزارت امور خارجه ایران ماه گذشته سفیر کره جنوبی را فراخوانده تا 7 تریلیون وون، معادل 6 میلیارد دلار پول نفتی را که به این کشور آسیایی فروخته، طلب کند. ایران ابراز تأسف کرد که سئول نتوانسته پرداخت این پول نفت را تکمیل کند. این پول به دو حساب بانکی در دو بانک کره‌ جنوبی واریز شده و به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، امکان انتقال آن به بانک مرکزی ایران نبوده است.
«ماجد غماس» نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران گفت: سازمان‌های مرتبط با آمریکا و رژیم صهیونیستی متولی آموزش افراد برای حوادث اخیر عراق بوده‌اند. این افراد می‌خواهند (به عنوان لیدر) تظاهرات مردمی را به سمت اهداف خودشان سوق دهند. وی افزود: بیشتر مردمی که در تظاهرات شرکت دارند، هیچ ارتباطی با جریان‌های مزبور ندارند؛ بلکه به دنبال اجرایی شدن مطالبات برحق خود هستند، لذا مورد حمایت مرجعیت دینی قرار دارند.
دانش‌آموزان تحت پوشش بنیاد کودک از طریق همیارانی که هزینه تحصیل آنها را پرداخت می‌کنند، به مدرسه می‌روند. برخی از این همیاران، ایرانیان مقیم کشور‌های اروپایی، به ویژه آمریکا هستند. به دلیل تحریم‌های یکجانبه آمریکا، از ابتدای فروردین سال ۹۸، بنیاد کودک موفق به تمدید قرارداد اوفک خود برای ارسال پول به ایران نشده و به همین علت، هزینه تحصیل ۶ هزار دانش‌آموز قطع شده ‌است.
«جاش مینکلر» دادستان منطقه جنوبی ایندیانای آمریکا اعلام کرده است، اسکات کول 55 ساله وکیل کارکشته در دادگاه پس از اثبات فرار مالیاتی 2/4 میلیون دلاری به گذراندن 30 ماه زندان محکوم شده است. دادگاه اعلام کرده است، وکیل زندانی باید پس از آزادی از زندان حساب مالیاتی خود را تسویه کند.
خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: اعتبار همه معافیت‌های قبلی درباره تحریم‌های فردو به پایان می‌رسد و واشنگتن از امروز، پانزدهم دسامبر (۲۴ آذر) تحریم‌های یکجانبه خود را ضد تأسیسات غنی‌سازی ایران از سر می‌گیرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات