صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۴۶

از بی‌خردی تا استعفا

1ـ بعضی‌ها باید استراحت کنند و خاطرات‌شان را بنویسند
«ابراهیم فیاض» جامعه‌شناس درباره معادلات انتخابات مجلس گفت: همه اصولگرایان اعم از قالیباف و پایداری باورشان این است که دیگر رأی آورده‌اند و انتخابات را برده‌اند. بنابراین دائم درباره تصمیماتی که می‌خواهند در مجلس آینده برای اداره کشور بگیرند، حرف می‌زنند. وی افزود: البته اصلاح‌طلبان هم از این طرز فکر اصولگرا‌ها راضی هستند و بر آتش همین باور اصولگرا‌ها می‌دمند و بیشتر فضای بازی در این زمین را برای آنها مهیا می‌کنند؛ چون یادمان نرفته که همه اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ باور داشتند رأی‌آوری «رئیسی» قطعی است؛ اما همین تصور سبب شکست آنها شد. وی ادامه داد: احتمالاً نسل جدیدی از شهرستان‌ها برای انتخابات مجلس رأی خواهند آورد. این گروه نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب هستند، اما به شدت باسواد هستند و می‌توانند کشور و نظام را نجات دهند. فیاض با بیان اینکه سیاسیون فعلی کشور دیگر نباید در انتخابات مجلس سرکار بیایند، افزود: این افراد وضع مالی‌شان هم خوب است و دیگر وقت آن رسیده که استراحت کنند و خاطرات‌شان را بنویسند.


2ـ احتمال استعفای رئیس‌جمهور عراق
یک منبع نزدیک به «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق از احتمال استعفای او خبر داد. این منبع به شبکه «المیادین» گفت، برهم صالح تلویحاً گفته است اگر نامزدی برای نخست‌وزیری تحمیل شود و مورد موافقت عراقی‌ها نباشد، آماده است از سمت خود استعفا دهد. به گفته این منبع عراقی، رئیس‌جمهور عراق منتظر پاسخ رسمی پارلمان است تا فراکسیون اکثریت، نام نامزد را بر اساس سه شرط مشخص کند. ائتلاف «البناء» در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور این کشور از وی خواست «قصی السهیل» را به عنوان نامزد این ائتلاف برای تصدی نخست‌وزیری به پارلمان معرفی کند. البناء گفته است، این ائتلاف، فراکسیون اکثریت است و نامزد آن باید برای رأی‌گیری در پارلمان معرفی شود. با پایان مهلت ۱۵ روزه پارلمان عراق به رئیس‌جمهور این کشور برای معرفی نامزد نخست‌وزیری، اختلاف بر سر ماده ۷۶ قانون اساسی عراق و تفسیر این قانون بیشتر شده است و برهم صالح برای اینکه به اختلاف‌ها خاتمه دهد، از دادگاه عالی قانون اساسی خواسته است در این باره توضیح دهد.


3ـ اصلاح‌طلبان باید به دولت برای انجام وظایفش فشار می‌آوردند
«مصطفی هاشمی‌طبا» کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶ در مصاحبه با روزنامه «شرق» گفته است: «فراکسیون امید در چهار سال گذشته اقدامی انجام نداد که در راستای تحقق خواسته‌ها و رضایت افکار عمومی باشد. اصلاح‌طلبان در مجلس باید طرح‌های عام‌المنفعه ارائه می‌دادند و بر دولت برای انجام وظایفش فشار وارد می‌کردند؛ چرا که حمایت از دولت نباید به این مفهوم باشد که بر خطاهایش چشم‌پوشی کرده و همواره از او تمجید کنیم، بلکه باید با انتقاد سازنده زمینه رشدش را فراهم کرد.» وی در ادامه گفته است: «به نظر می‌رسد به دلیل عملکرد دولت و نارضایتی‌های عمومی، اصلاح‌طلبان انگیزه‌ای برای حضور در این دوره از انتخابات مجلس ندارند.»


4ـ در ماجرای اخیر بنزین بی‌خردی حاکم بود
«سیدمحمدصادق خرازی» فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب ندا به تازگی در بخشی از یک مصاحبه گفته است: «حقیقتاً در ماجرای اخیر بنزین بی‌خردی حاکم بود. مگر می‌شود بنزین را سه برابر کنید و قبلش هیچ آگاهی در این زمینه نداده باشید؟! شما باید از یک سال قبل با بحث‌های تلویزیونی و مباحث جامعه‌شناسی و روان‌شناسی به افکار عمومی آگاهی می‌دادید.» وی همچنین تصریح می‌کند: «آقایان ثابت کنند یکی از این حرف‌هایی که به مردم زدند را عملی کردند. می‌توانند؟ گاهی به شوخی می‌گویم تمام مسئولین ما صبح به صبح که بیدار می‌شوند برنامه‌ریزی می‌کنند و بخش‌نامه صادر می‌کنند که انقلاب را از بین ببرند و این مردم هستند که آن را حفظ می‌کنند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات