صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۹۶۳۷

سوء استفاده دشمن از وضعیت فعلی

در شرایط پیچیده و دشوار کنونی، مهمترین اولویت، درک صحیح از تحولات و مدیریت اوضاع در جهت آرامش و بازگشت اعتماد عمومی است. 
حوادث اخیر که از ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی آغاز شد و سپس سیلی محکم به دشمن در پایگاه عین الاسد و بالاخره سقوط هواپیمای اوکراین، وضعیت کشور را با ابهام و پیچیدگی زیادی مواجه کرده است.
اعتراف فرماندهان عالی سپاه پاسداران به اشتباه در شلیک موشک به هواپیمای مسافربری، نمادی از صداقت و صراحت و یک گام بزرگ در جهت آرام سازی کشور محسوب می شود. 
تاکید مقام معظم رهبری بر اطلاع رسانی شفاف از این حادثه به مردم نیز نشانگر آن است که بر خلاف آن چه رسانه های بیگانه ترویج می کنند، نظام در صدد پنهانکاری نیست و مردم را نامحرم نمی انگارد.
در هر حال، هر چند تاخیر در اعلام علت حادثه و نیز اصرار برخی مسئولین و رسانه ها بر این که سقوط هواپیما ناشی از نقص فنی بوده، اعتماد عمومی را خدشه دار کرده و حتی در مواردی به اعتراضات خیابانی منجر شده است؛ اما نکته مهم این است که پس از اعلام مسئولیت حادثه توسط سپاه، باید مراقب عقده گشایی ها و شیطنت های دشمن علیه نظام و خصوصا سپاه باشیم.
توئیت های مکرر رئیس جمهور و سایر مقامات امریکایی در تحریک مردم نشان می دهد دشمن هنوز از پروژه آشوب سازی ناامید نشده و قصد دارد در شرایط فعلی هم بر جنایت ترور سردار سلمیانی سرپوش بگذارد و هم با اهرم جدیدی که به دست آورده، سناریوی فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران را تکمیل کند.
سپاه همان ارگانی است که یکی از محصولات درخشانش، سردار قهرمان، شهید سلیمانی است. سایر فرماندهان و عناصر سپاه نیز در گذشته و خصوصا در چنین ایام سخت و آکنده از تهدید، مشغول حراست از امنیت و تمامیت کشور هستند. 
بنا بر این نکته مهم، عدم خلط میان یک اشتباه مقطعی از یک طرف و کارنامه طولانی و پرافتخار سپاه از طرف دیگر است. و البته اشتباه اخیر بسیار بزرگ بوده و خاطر ملت را جریحه دار کرده و به همین دلیل فرماندهان محترم سپاه آن را گردن گرفته و بررسی های لازم به اضافه پیگردهای حقوقی و قضایی در جریان است تا خدای ناکرده در آینده شاهد تکرار چنین حوادث تلخی نباشیم. 
وظیفه رسانه ها و دلسوزان نظام در شرایط فعلی، ابراز همدردی با مردم و ارائه صادقانه واقعیت ها به افکار عمومی است، تا این که این زخم به مرور زمان التیام یافته و آرامش و اعتماد به کشور بازگردد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات