سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۹۷۳۸

سردار سلیمانی ابدیّت یافت و عَلَم هدایت شد

ما در شرایط استثنایی قرار گرفته بودیم و اوضاع عراق را دیدیم که به بی‌سامانی رسیده بود و نخست وزیر وادار به استعفا شده بود و در ایران هم بعد از جریان بنزین شرایط بدی بوجود آمده بود و تبلیغات سوء یک گسست اجتماعی بوجود آورده بود.
 حشمت‌الله قنبری کارشناس مسائل سیاسی و تاریخ اسلام، به‌مناسبت گرامیداشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش، سالگرد شهدای آذر و دی‌ماه و مرحومین دفتر حزب موتلفه اسلامی استان تهران، در دفتر این حزب اظهار داشت: شهید قاسم سلیمانی مقاومت اسلامی را که حضرت امام(رضوان الله علیه) در قلمرو اسلامی در غرب آسیا بنیانگذاری کرده بود بال و پر و رونق داد.
وی افزود: دستگاه‌های تبلیغی ما حاج قاسم را نقطه مقابل داعش معرفی می‌کنند در حالی‌که این ظلم به اوست.حاج قاسم هیچ وقت در مقابل آنها لباس نظامی به تن نکرد، چون محل اهمیت نبودند.
قنبری با بیان اینکه اگر دولت خرافی داعش موضوعیت پیدا کرد دلیلش آن بود که ساخته و پرداخته نظام سلطه بود،‌ تصریح کرد: نظام سلطه مهیا بود که اگر داعش بر عراق و سوریه تسلط پیدا کرد، آنها را به رسمیت بشناسند و ۱۱۲ کشور هم از قبل این را امضا کرده بودند.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شهید سلیمانی در هر کدام از نبردهای جبهه های مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، غزه و ... می توانست شهید شود، اظهار داشت: برخی اوقات بعضی افراد مانند مالک بن حارص نخعی روح و عبودیت‌شان از جسمشان بزرگتر می‌شود و حاج قاسم سلیمانی بزرگتر از دنیا شده بود و واقعا دنیا گنجایش وجود او را نداشت.
وی افزود: لذا می‌بینید در تمام دوران ۲۰ ساله اخیر حاج قاسم سلیمانی در دولت وجود خودش حبس شده بود و در تواضع بیکرانه خودش مانند یک سِر الهی همینطور ماند تا تبدیل به یک انقلاب شد.
کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی اگر به دست عمّال آمریکا کشته می‌شد، شهید می‌شد؛ اما منشأ انقلاب و تحول نمی‌شد، بیان داشت: ما در شرایط استثنایی قرار گرفته بودیم و اوضاع عراق را دیدیم که به بی‌سامانی رسیده بود و نخست وزیر وادار به استعفا شده بود و در ایران هم بعد از جریان بنزین شرایط بدی بوجود آمده بود و تبلیغات سوء یک گسست اجتماعی بوجود آورده بود.
قنبری با اشاره به اینکه در اولین بیانیه رسمی ستاد مشترک ارتش آمریکا گفتند دستور ترور حاج قاسم سلیمانی را شخص رییس جمهور داده، تصریح کرد: اگر تمام ملت ایران یکجا فریاد می زدند که اینها تروریست هستند مگر در دنیا قبول می کردند؟‌اگر فقط این بیانیه دست آورد خون سردار سلیمانی باشد،‌ کافی بود.
وی افزود:  آنچه برای حاج قاسم شکل گرفت تشیع جنازه نبود، چرا که اصلا جنازه نبود و تشییع جنازه مفهومی دارد. حیثیت نظام سلطه قبل از آن که بدن سردار سلیمانی از روی زمین برداشته شود لکه دار شد.
کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد:  فتنه‌هایی که در ایران و عراق بصورت مشترک مدیریت واحد می‌شد در سایه نسیم خون پاک و مقدس شهید سلیمانی و یارانش آرام آرام به یک جوشش شگفت انگیز تبدیل شد.
قنبری با بیان اینکه انقلابی که با حاج قاسم بوجود آمد تمام تقدس انقلاب اسلامی را داشت اما در وسعت بزرگتر از ایران، گفت: ما دنبال تثبیت فکر و اندیشه مکتب اهل بیت در ایران بودیم و حاج قاسم سلیمانی که تا زمان حیاتش پرچم هدایت را در دست گرفته بود، وقتی پیکرش را به خداوند بخشید، خودش به یک عَلَم هدایت تبدیل شد و آنقدر این عَلم برجسته، فاخر و شایسته بود که بیش از هفت میلیون نفر فقط در تهران او را مشایعت کردند که این بی‌تکرار است.
وی با تاکید بر اینکه تشییع پیکر سردار سلیمانی تشییع یک شهید نبود بلکه میثاق با یک آرمان بود، تصریح کرد: سردار سلیمانی چون سرباز ولایت بود و راست می‌گفت، ماند، ابدیت پیدا کرد و سپهسالار اسلام و عَلَم هدایت شد.
این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه ما در نظام دیوانی، اجرایی، قانونگذاری، سیاسی و دیپلماسی کشور آنچه کم داریم قلب حاج قاسم سلیمانی است، اظهار داشت: خودش قلب شد و آنچنان رویش و فَیَضَانی ایجاد کرد که با موشک باران عین الاسد حیثیت آمریکا در هم کوبیده شد.
قنبری با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی تکرار ندارد و سلبریتی نیست بلکه فقط خودش هست،‌گفت: آمریکایی که با تشر کشورهای قدرتمند دنیا را سرجایشان می‌نشاند، پس از حمله به عین اسد ضربه خورد و جنگ نشد و عکس العمل نشان نداد و تحقیر را پذیرفت.
وی ضمن بیان اینکه آنچه در پیامد این قضیه اتفاق افتاد در استراتژی اسلام ستیزی نظام سلطه تغییر بوجود آورده است، تاکید کرد: آنها تا امروز و بعد از این اعجازی که نام قاسم سلیمانی در ایران و بلاد اسلامی رقم زد، اثر بخشی و هنگامه برپا کردن شهادت را نمی فهمیدن و خیال می کردند همینجا تمام می‌شود در حالیکه تمام شدنی نیست.
کارشناس سیاسی با بیان اینکه نظام سلطه یا خودش مستقیم وارد جنگ می شود و یا توسط ایادی‌اش ضربه می زند،‌ اظهار داشت: خود سردار را هدف قرار می دهند و اهانت به شهید قاسم سلیمانی به این دلیل اتفاق می افتد که او خودش عَلم هدایت است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات