صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۱۹۷۹۹

اخبار کوتاه دوشنبه 30 دی

روزنامه جهان صنعت در گزارشی با نقد عملکرد عبدالناصر همتی نوشت: «رئیس بانک مرکزی بیشتر از هر کار دیگری که در زمره وظایفش است، اکنون روی نرخ ارز متمرکز شده است و باور دارد قهرمان این روزهای اقتصاد ایران است که توانسته نرخ دلار را رام کند و اقتصاد ایران را نجات دهد. کاش این رئیس بانک مرکزی اجازه می‌داد و تلاش می‌کرد آمارها و اعداد سرمایه‌گذاری به مثابه یکی از مهم‌ترین متغیرهای اقتصادی منتشر شود تا بشود در پرتو تحلیل روندهای کمی و کیفیِ میزان سرمایه‌گذاری بخش دولتی و بخش خصوصی بفهمیم رشد اقتصادی ایران به کدام مسیر می‌رود و نیازهای ایران چگونه برطرف می‌شود.»
«هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان با انتقاد صریح از سیاست دولت ترامپ در قبال ایران و هشدار نسبت به بحران فراگیر در منطقه خاورمیانه، بار دیگر خواستار گفت‌وگو با تهران شد. ماس ضمن انتقاد از سیاست «فشار حداکثری» واشنگتن علیه تهران، بر این عقیده است «ژست‌های تهدیدآمیز و عملیات نظامی»، تغییری در رفتار ایران «ایجاد نکرده است». وزیر امور خارجه آلمان با دفاع از نقش اروپا برای حل بحران بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، گفت: «اتحادیه اروپا به جای تشدید بحران، راه دیپلماسی را در پیش می‌گیرد.»
نیروهای امنیتی لبنان یک روزنامه‌نگار آمریکایی را در محل اعتراضات بیروت به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دستگیر کردند. به گزارش المیادین به نقل از منابع امنیتی، این روزنامه‌نگار آمریکایی که نامش ذکر نشده است، در حال فیلم‌برداری از درگیری‌های اطراف پارلمان لبنان در مرکز بیروت بود که نیروهای امنیتی او را دستگیر کردند. بر اساس این گزارش، روزنامه‌نگار آمریکایی فیلم‌های خود را برای روزنامه صهیونیستی هاآرتص ارسال می‌کرده است.
«سیدعباس عراقچی»، معاون وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه کسانی که از شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی خوشحال شدند، باید بدانند مقاومت بیش از پیش به جلو خواهد رفت گفت: «برخی فکر می‌کنند فقدان سردار سلیمانی پیروزی برای داعش و عناصر داعش است. این درست نیست، حتماً مبارزه با داعش ادامه پیدا می‌کند و مبارزه با داعش راهبردی است که ایران و دیگر کشورهای منطقه و گروه‌های مقاومت باید آن را ادامه دهند و خواهند داد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات