صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۲۰۴۱۶

درک اقتصاد مقاومتی گام اول برای قوی شدن اقتصاد است

این است که درکی درستی از اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، زمانی که درک درستی از اقتصاد مقاومتی  وجود داشته باشد به نظر می رسد که بخش زیادی از مشکلات حل می شود
علی اکبر حافظیه، اقتصاددان و عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع)  در گفت و گو با خبرنگاران درباره اینکه چگونه می توانیم اقتصاد را قوی  کنیم؟ گفت: یکی از مهمترین مسائلی که بارها به آن اشاره شده، این است که درکی درستی از اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، زمانی که درک درستی از اقتصاد مقاومتی  وجود داشته باشد به نظر می رسد که بخش زیادی از مشکلات حل می شود.
وی ادامه داد: در شرایطی هستیم که اقتصاد متعارف فقط می تواند در شرایط اطمینان و عدم اطمینان پاسخگوی مسائل ما باشد. در شرایط تعارض که دشمن می خواهد هستی ما را از ما بگیرد و برای ما مشکل ایجاد کند، قواعد اقتصاد متعارف که  می تواند در شرایط اطمینان مفید باشد و در شرایط عدم اطمینان موثر باشد، پاسخگو نیست، بلکه باید برای این قواعد مسئله دیگری وجود داشته باشد که آن قدرت معنوی و ارادی است.
 عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین بیان کرد: این مفهوم درک نشده است، مجموعه ها و کسانی که می خواهند در این زمینه کار کنند،فکر نکردند در شرایط اطمینان و عدم اطمینان نیستیم که بخواهیم با قواعد اقتصاد متعارف مشکلات را حل  کنیم. بلکه در شرایطی هستیم که ویژگی خاص خود را دارد. زمانی که اینگونه به این مسائل نگاه می کنیم پاسخ بسیاری مسائل را متوجه می شویم. چرا در بحث قاچاق و فساد موفق نبوده ایم، چون اراده قوی پشت قضیه نیست. چرا که سهم درستی از شرایط موجود نداریم  و نمی دانیم کجای مسئله قرار گرفته ایم. دوست داریم مانند دیگر کشورها با اقتصاد عمل کنیم. فکر نمی کنیم در چه شرایطی هستیم و دشمن می خواهد از هستی ما را ساقط کند. در هر عرصه ای که در کنارهر دانشی که فکر کنیم. در علوم مختلف هم فکر کنیم. مقام معظم رهبری هم بارها بیان کردند که جنگ جنگ اراده ها است.
 دولت چون شناخت از این مسائل نداشته است به سراغ  قواعدی رفته است که دنیا با آن در ارتباط بوده است. سال ها وقت کشور را گرفته اند. باید این مسئله فهم شود که در شرایط خاصی هستیم و اداره قوی داریم.
 
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات