صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۰۸۶۸

اخبار کوتاه یک‌شنبه 11 اسفند

«عمران‌خان» به کشتار مسلمانان در هند واکنش نشان داد و گفت: «سکوت جامعه جهانی در قبال کشتار وحشیانه مسلمانان در هند شرم‌آور است و نهاد‌های مسئول باید نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند.» اقدامات هند می‌تواند تهدیدی جدی برای حدود ۲۰۰ میلیون مسلمان ساکن این کشور باشد. در حالی که نظامیان هندی حداقل ۵۰ مسلمان را هم‌زمان با ورود ترامپ به خاک این کشور کشته‌اند، سازمان همکاری اسلامی، به سرپرستی عربستان همچنان سکوت کرده است و برای حفظ منافع اقتصادی حاضر نیست اقدامات دولت دهلی نو را محکوم کند.

رئیس‌جمهور آمریکا که در تحریم ملت ایران از هیچ کوششی فروگزار نکرده است، مدعی آمادگی کشورش برای کمک به ایران برای مقابله با ویروس کرونا، به شرط درخواست تهران شد. «دونالد ترامپ» در سخنانی گفت: «اگر بتوانیم به ایران در زمینه حل این مشکل کمک کنیم، حتماً این کار را خواهیم کرد. آنها فقط باید از ما درخواست کنند.» این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا که سابقه زیادی در مخفی‌کاری، ازجمله تلفات حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین‌الاسد دارد، درباره آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور نیز پنهان‌کاری می‌کند.

«هاآرتص» نوشت: «نشت اطلاعات شخصی 6/5 میلیون اسرائیلی درست سه هفته قبل از انتخابات، یکی از بدترین گاف‌های امنیتی تل‌آویو در چند سال گذشته بوده است.» در ادامه این مطلب آمده است: «اولین مورد نشت اطلاعات حدود یک هفته پیش گزارش شده و مورد دوم و جدی‌تر که روز یکشنبه گزارش شده، ناشی از سهل‌انگاری شرکت الکتور سافت‌ور (Elector Software) بوده است که در حوزه انتخابات فعالیت می‌کرده است.»

ده‌ها فعال و چهره اجتماعی ترکیه از «رجب طیب اردوغان» خواستند دست از مداخله‌های تحریک‌آمیز در سوریه بردارد و نیروهایش را فوراً از این کشور خارج کند. 236 نفر از شخصیت‌های برجسته ترکیه‌ای با امضای طوماری، مخالفت خود را با سیاست‌های اردوغان در سوریه و به خصوص ادلب، اعلام و تأکید کردند، دخالت‌های او در ادلب، آنکارا را به ابزاری در دست کشورهای امپریالیست و حامی تروریسم قرار داده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات