صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۲۱۱۶۹

اخبار کوتاه سه‌شنبه 20 اسفند

یک روزنامه زنجیره‌ای از اینکه اصولگرایان از وزیر بهداشت در جنگ با کرونا حمایت می‌کنند، اما اصلاح‌طلبان علیه او بد می‌گویند، ابراز تعجب کرد. روزنامه «اعتماد» نوشت: «این تعارض منافع‌ها اما تمام آنچه گذشته، نیست. در این میان اصولگرایان بیش از گذشته به حمایت از سعید نمکی برخاسته‌اند و او را «وزیر جهادی» معرفی می‌کنند؛ حال آنکه طیف حامی دولت و البته اصلاح‌طلبان با استناد به اظهارات گذشته‌اش درباره قرنطینه و عدم پذیرش هزینه و ریسک این مهم به او انتقاد دارند. البته که آنها هم همواره از تلاش‌های وزیر و مجموعه کادر درمانی کشور تقدیر کرده و می‌کنند.»

به گزارش مؤسسه تحقیقات صلح «سیپری»، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده اسلحه در جهان تثبیت کرده است. طبق این گزارش، ایالت متحده آمریکا از لحاظ صدور تسلیحات همچنان پیشتاز است و در رتبه نخست قرار دارد و عربستان سعودی نیز از سوی دیگر بزرگ‌ترین واردکننده تسلیحات در جهان شمرده می‌شود. بنا بر گزارش سیپری، میزان فروش تسلیحات به منطقه بحران‌زده خاورمیانه در عرض پنج سال گذشته ۶۱ درصد افزایش یافته است. پژوهش‌های مؤسسه سیپری نشان می‌دهد یک‌سوم تسلیحاتی که در سراسر جهان معامله می‌شوند، ساخت آمریکا است.

روزنامه «شرق» به نقل از گزارش دیوان محاسبات تصریح کرد: «241 مدیر همچنان نجومی‌بگیر باقی‌ مانده‌اند و 47 درصد انحراف از احکام بودجه شرکت‌های دولتی گزارش شده است.» «محمد حسینی» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اعلام می‌کند: 11‌ میلیارد ‌و 350 میلیون تومان از طریق پرداخت حقوق‌های نجومی در سال 1397 به هدر رفته است و درحالی‌که سقف در نظر گرفته ‌شده برای پرداخت حقوق 23 میلیون ‌و 583 هزار تومان بوده است، 241 نفر از مدیران دستگاه‌های اجرائی و شرکت‌های زیرمجموعه آنها بیش از این رقم دریافت کردند.

سازمان صداوسیما با انتشار فراخوانی اعلام کرده است مالکیت «پیام‌رسان سروش» را می‌فروشد؛ فراخوانی که زمانی آگهی‌اش دست به دست شد که مهلت درخواست برای حضور در مزایده خرید به پایان رسیده بود. «تابناک» نوشت: «رقم دقیق برآوردشده برای این مزایده مشخص نیست؛ اما با توجه به آنکه معمولاً ضمانت ۵ درصدی از شرکت‌کنندگان اخذ می‌شود و ضمانت بانکی برای حضور در این مزایده یک میلیارد و 900 میلیون تومان در نظر گرفته شده، برآورد صورت‌پذیرفته از قیمت ۳۸ میلیارد تومانی این پیام‌رسان از منظر مدیران صداوسیما حکایت دارد.»

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مخالفت مراجع و علما با قرنطینه‌ شدن قم، شایعه دشمن است و صحت ندارد، تصریح کرد: «مراجع و بزرگان حوزه از همان لحظات نخست پیدایش کرونا، اعلام کردند که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی واجب و هرچه مسئولان و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند، واجب‌الاتباع است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات