سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۲۱۵۱۸
نماینده ولی فقیه در سپاه:

حفظ جمهوری اسلامی از همه واجبات واجب‌تر است

برای اینکه این دین محقق شود و اقامه شود در برابر دشمنانی که دین را با منافع خود در تضاد می‌بینند و اگر دین بخواهد بماند، نیاز به تشکیل حکومت و نیاز به تشکیل یک نظام سیاسی است. لذا در ادبیات دینی ما تشکیل حکومت و نظام سیاسی از همه واجبات پررنگ‌تر است.
دوازده فروردین برای امت ما، برای نظام ما، برای انقلاب ما یادآور روز بسیار بزرگی است؛
 
روز شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی است. اگر ۲۲ بهمن تاریخ تولد انقلاب اسلامی است، ۱۲ فروردین را باید تاریخ تولد جمهوری اسلامی (یعنی مدلی از حکومت که در نظام ولایی پذیرفته شد و حضرت امام به رای مردم گذاشت و مردم به آن رای دادند) دانست. این روز بر شما مبارک باد.
 
دو جمله کوتاه در این باره عرض کنم: 
امسال در سخنرانی مقام معظم رهبری با عنوان عید مبعث شنیدید که حقیقت دین برای هدایت انسان است، هم در جنبه اعتقادی و هم اخلاقی و رفتاری، اما برای اینکه این دین محقق شود و اقامه شود در برابر دشمنانی که دین را با منافع خود در تضاد می‌بینند و اگر دین بخواهد بماند، نیاز به تشکیل حکومت و نیاز به تشکیل یک نظام سیاسی است. لذا در ادبیات دینی ما تشکیل حکومت و نظام سیاسی از همه واجبات پررنگ‌تر است. به قول حضرت امام مباحث سیاسی و اجتماعی قرآن نسبت به احکام فرعی آن از نسبت صد به یک هم بیشتر است.
 
اسلام چون سیاست و حاکمیت را مجری و ضامن تحقق احکام الهی می‌داند، آن را بزرگترین دستور خدا هم می‌داند، لذا بدانید حفظ نظام اسلامی، حفظ نظام ولایی و دفاع از این مدل حاکمیت دینی که امروز شما در شکل جمهوری اسلامی در برابر دنیای شرق و غرب ایجاد کردید، حفظ این از همه واجبات واجب‌تر است. نماز واجب است، چون ستون دین است اما قرآن می‌فرماید: اقیموا الصلاه یعنی نماز را بپا دارید. پایداری نماز به چیست؟ الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ. حاکمیت باید در دست ولی خدا باشد، به این توجه کنید که دفاع از نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت دین از همه واجبات واجب‌تر است.
 
به لطف الهی و با وجود همه دشمنی‌های دشمنان که هر کاری که می‌توانستند انجام دادند، اما این نظام مقدس جمهوری اسلامی باقی ماند. این به خاطر چیست؟ از کجا آمده؟ و چرا نظام ولایی امیرالمومنین(ع) ده سال عمر نکرد، ولی نظام جمهوری اسلامی باقی مانده است؟ 
 
همه این‌ها برمی‌گردد به استقامت و ولایتمداری مردم ما، این نعمت بزرگی است که به لطف الهی شما موفق شدید چهل ساله اول را با پیروزی به پایان برسانید و انشالله در چهل ساله دوم برای نهضت ظهور کاملا آماده می‌شویم.
موفق و موید باشید.
 
***
سخنرانی کامل حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی را  اینچا مشاهده کنید:
 
 
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات