صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۲۲۲۳۱

دولت مستعفی یمن: امارات درصدد کودتا در سقطری است

یک مقام دولت مستعفی یمن، امارات را عامل شورش برخی یگان‌های نظامی در استان سقطری در جنوب یمن و در راستای کودتا علیه این دولت مستعفی دانست.
یک مقام دولت مستعفی یمن که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: «امارات درصدد بی ثبات کردن سقطری و ایجاد کشمکشی خونبار در این استان همزمان با شورش شورای انتقالی جنوب است».
این منبع افزود: «امارات قصد داشت 13 افسر ارتش منصور هادی را برای کودتا علیه دولت وی با پول بخرد، اما در این کار ناکام بود».
این مقام دولت مستعفی یمن تاکید کرد:« امارات بیش از 270 شبه نظامی را که در ابوظبی آموزش داده بود برای شورش در سقطری به کار گرفت».
وی افزود: «امارات یک کشتی و چند قایق و بالگرد را برای انجام یک عملیات کماندویی در سقطری آماده کرده بود».
این مقام دولت مستعفی یمن تاکید کرد: «۵۴ نفر هم برای خلبانی بالگردها در ابوظبی آموزش دیده بودند تا کودتایی را در سقطری مرتکب شوند».
این منبع تصریح کرد: «امارات از یک پرواز هفتگی غیرنظامی که ادعا می‌کند برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به سقطری انجام می‌شود برای انتقال عناصر خود به سقطری استفاده کرد».
تنش‌های امنیتی در سقطری بین نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و نیروهای شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات شدت گرفته است و سه‌شنبه گذشته گردان‌های نظامی علیه دولت هادی شورش کردند.
این شورش پس از آن رخ داد که نیروهای هادی اخیرا اردوگاه نیروهای امنیتی ویژه را پس از طرد نیروهای تحت حمایت امارات از این اردوگاه، به تصرف خود درآوردند.
۸ آوریل گذشته(۲۰ فروردین) نیز نیروهای شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات به منزل «رمزی محروس» استاندار سقطری هجوم برده و با نگهبان و نیروهای امنیتی درگیر شدند اما این هجوم ناکام مانده و سه نفر از مهاجمان بازداشت شدند.
شورای انتقالی جنوب یمن به دنبال تشدید اختلافش با دولت مستعفی بامداد یکشنبه از اعلام حالت فوق العاده و وضعیت خودمختاری بر جنوب یمن خبر داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات