تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰  ، 
شناسه خبر : ۳۲۲۲۸۹
تعریف حقوق تبلیغات بازرگانی و ارتباط آن با اخلاق حرفه‌ای، ارزش‌ها، احکام دینی و سپس منابع تدوین این نظام حقوقی مباحث بعدی این فصل هستند.

این کتاب در چهار فصل سامان یافت است.در فصل اول به کلیات تبلیغات بازرگانی پرداخته شده است. آشنایی با تاریخ پیدایش و تحول تبلیغات بازرگانی و جنبه‌های مختلف آن کمک می‌کند تا از ابعاد و زوایای قانون مطلوب غفلت نشود.حقوق ارتباط در برنامه‌ی چهارم توسعه نیز آخرین گفتار این فصل است. فصل دوم به یافتن اصول و مبانی تبلیغات بازرگانی در حقوق ایران اختصاص دارد و به همین منظور قوانین و مقررات مربوط در دو مقطع زمانی جداگانه (پیش‌ و پس از پیروزی انقلاب اسلامی) بررسی گردیده است. تبلیغات بازرگانی در صدا و سیما نیز همیشه تابع مقررات خاص خود بوده و از این‌رو جداگانه مطرح شده است. در سومین فصل، اصول و مبانی تبلیغات بازرگانی در فقه و معارف اسلامی عرضه گردیده است. اصول کلی، آزادی تبلیغات بازرگانی و محدودیت‌ها، مصرف و اندازه‌ی آن، قواعد محتوایی و بالاخره مسئولیت ناشی از تبلیغات بازرگانی، عناوین گفتارهای پنج‌گانه‌ی این فصل هستند. فصل پایانی نیز اصول و مبانی تبلیغات بازرگانی در جهان معاصر نام دارد. این فصل تلاشی است برای تبیین جایگاه این رشته در تقسیم‌بندی‌های علم حقوق و ارتباط آن با حقوق بین‌الملل. آزادی تبلیغات بازرگانی و حمایت از حقوق مخاطبان، دو اصلی هستند که به موازات یک‌دیگر پایه‌ی قوانین بین‌‌المللی در این زمینه‌اند. با بررسی این دو اصل، نقشی که به اخلاق حرفه‌ای و خودتنظیمی در این زمینه سپرده شده نیز توضیح داده می‌شود. در نهایت خواننده با تجربه‌ی‌ قانون‌گذاری پنج کشور (ایالات متحده‌ی آمریکا، انگلستان، جمهوری چک، ارمنستان، و مالزی) در حوزه‌ی تبلیغات تجاری آشنا می‌گردد.

 

دریافت کتاب حقوق تبلیغات بازرگانی در ایران وجهان + PDF

 

برای دریافت کتاب بروی این لینک یا آیکون زیر کلیک نمائید

دریافت کتاب حقوق تبلیغات بازرگانی در ایران وجهان + PDF

نام:
ایمیل:
* نظر:
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات