بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۲۲۵۵۵

آخرین وضعیت نیروهای آمریکایی در عراق

به رغم وجود گزارش هایی درباره خروج تعدادی از نیروهای آمریکایی از عراق ، اما همچنان نیروهای آمریکایی در این کشور حضور دارند و فعالیت خود را از عراق به سوریه و بالعکس افزوده اند.
به رغم وجود گزارش هایی درباره خروج تعدادی از نیروهای آمریکایی از عراق ، اما همچنان نیروهای آمریکایی در این کشور حضور دارند و فعالیت خود را از عراق به سوریه و بالعکس افزوده اند.
سرتیپ عبدالکریم خلف سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق درباره حضور نیروهای آمریکایی در این کشور گفت: ارتباط امنیتی بین عراق وکشور آمریکا با اجرای قانون اخراج نظامیان خارجی از عراق نیز همچنان تحت چارچوب آموزش نیروهای عراقی ادامه خواهد داشت. وی افزود: بغداد در اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر عقب نشینی نیروهای آمریکایی از کشور کاملا جدی می باشد و طرفین در ماه ژوئن (خرداد- تیر) تدوین برنامه وجدول زمانی برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی را بررسی می کنند.  بدر الزیادی عضو کمیته امنیت ودفاع پارلمان عراق نیز گفت: نیروهای نظامی آمریکا در سه پایگاه داخل خاک عراق محدود شده اند بخشی اندک در پایگاه (التاجی) وبقیه در (عین الاسد) و (الحریر) اربیل هستند. بدر الزیادی همچنین درباره تصمیم وزارت دفاع آمریکا برای اعزام نیروهای نظامی به عراق در تابستان به عنوان بخشی از طرح جایگزینی واحدهای نظامی گفت: برنامه جایگزینی نیروها یک امری طبیعی می باشد و این جایگزینی فقط در پایگاههایی صورت می گیرد که از آنها خارج نشده است. لازم به ذکر است تردد نیروهای آمریکایی طی هفته اخیر به خاک سوریه افزایش یافته و براساس برخی گزارشات نظامیان آمریکایی  با نقض قوانین وهنجارهای بین المللی یک کاروان مرکب از 30 دستگاه کامیون وخودروی نظامی حامل تجهیزات را از خاک عراق وارد خاک سوریه کرده  وبه سمت شهر القامشلی فرستاده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات