این غده سرطانی حتی در ایام بحران کرونا هم حاضر نشد دست از محاصره مردم مظلوم غزه بکشد و با ظلم به مردم این منطقه همچنان مانع کمکهای انسان دوستانه شد. مبارزه با کووید۱۹ اما درست برعکس رژیم صهیونیستی است.
اگر جهان چند ماهی است که آسایشش را قربانی ویروسی منحوس میبیند، جهان اسلام سالهاست که با ویروسی بدخیمتر از کووید ۱۹ درگیر است؛ ویروسی که همچون سرطان، رگ غیرت بسیاری از کشورهای اسلامی را جویده و هر روز دست به جنایت تازهتری میزند تا مرزهای سفاکی را گسترشی بیانتها دهد. این غده سرطانی حتی در ایام بحران کرونا هم حاضر نشد دست از محاصره مردم مظلوم غزه بکشد و با ظلم به مردم این منطقه همچنان مانع کمکهای انسان دوستانه شد. مبارزه با کووید۱۹ اما درست برعکس رژیم صهیونیستی است. اگر برای فائق آمدن بر کروناویروس به فاصلهگذاری اجتماعی توصیه میشود، راه نابودی ویروس منحوس رژیم صهیونیستی آنطور که امام بزرگوارمان حضرت روح الله(ره) فرمودند دست به دست یکدیگر دادن و اتحاد و همبستگی جهانی است و روز قدس موعود یادآوردن لزوم این اتحاد است. کمااینکه امام(ره) در دستور راهپیمایی روز قدس فرمودند: «من از عموم مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی می خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت میکنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند.» از آن روز که حضرت امام(ره) دستور به راه افتادن سیل خروشان امت مسلمان برای ابراز انزجار از این رژیم و همبستگی برای نابودی آن دادند تا به امروز نهتنها هیچ سالی از آن غفلت نشده بلکه هر سال بر شمار مردمانی که از سراسر دنیا، حتی از قلب کشورهای حامی رژیم صهیونیستی، به این سیل میپیوندند افزوده گشته است. امسال اما که ترس عاقلانه از شیوع ویروس کرونا بر راهپیمایی روز قدس سایه افکنده به نظر میرسد میتوان توان حداکثری امت حزب الله را به سوی شبکههای اجتماعی سوق داد. امروزه شبکههای اجتماعی همانطور که امام خامنهای(حفظه الله) در سخنرانی اول فروردین 1399 فرمودند یکی از ابزارهای مهم قدرت است و چه از این بهتر که استفاده از این ابزار در راستای آرمان بلند و بزرگ فلسطین باشد. در واقع اگر روزی فوکو، انقلاب اسلامی ایران را به واسطه توزیع پیامها و سخنرانیهای ضبط شده حضرت امام(ره) و سایر راهبران انقلاب، سوار بر نوارهای کاست خواند، امروز باید فریاد خروشان ملتی را که همچنان انقلابی ایستادهاند بر کاستهای نوین یعنی شبکههای اجتماعی سوار کرد. شبکههایی که مرز نامحدود و مخاطب بیشمار از شاخصههای قدرت بخش به آن است و میتوان در آن بیواسطه با ملتهای جهان(نه دولتها) از هر رنگ و نژاد و زبانی ارتباط گرفت و پیام حمایت از مظلوم را به اقصا نقاط جهان صادر کرد. روز قدس مجازی میتوان صدها برابر پرشورتر، پررنگتر و پرمخاطبتر باشد. شبکههای اجتماعی این امکان را فراهم کردهاند که دیگر روز قدس در فاصله میدان امام حسین(ع) و آزادی ختم نشود و بیمکان تمام گستره عالم را در برگیرد. البته نباید با تلقی شبکههای اجتماعی به امری دسته دوم و فرعی این مهم را تنها در طوفانهای توئیتری و هشتگ زدنهای دسته جمعی و لابهلای هزاران کار دیگر خلاصه دید، بلکه برای قوی شدن در امر رسانههای نوین من جمله شبکههای اجتماعی باید کارگروهها، تشکلها، معاونتها، کمیسیونها، سمنها و هیئتهای اندیشهورزی ویژه تشکیل داد تا ضمن سنجش شبکههای اجتماعی رایج در هر کشور و شرایط آن، آتش به اختیار دست به کار شوند. ثانیاً باید در هر منطقه از جهان بنا را بر ویژگیها بومی آن گذاشت و این نباشد که با ذهنیتی که با جامعه ایرانی مواجه میشویم، بخواهیم با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کرد. ابزار هنر میتواند زبان گویای شبکههای اجتماعی در ارتباط با ملتها باشد. زبانی که علاوه بر معرفتبخشی، توان درگیر ساختن عواطف و احساسات را نیز دارد و برای همگان قابل فهم است. امید است سایه کرونا بر روز قدس رمضان 1441 از این حیث که موجب جدیتر گرفتن قدرت شبکههای اجتماعی میشود، در جهان پساکرونا مبدأ تحول در امر مبارزه به رژیم صهیونیستی گردد و نابودی این رژیم را با مبارزه همگانی و متحد فلسطینیها و مسلمانان سریعتر از 21 سال آینده رقم زند.