خراسان رضوی >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۲۳۰۹۰

احتضار ابرقدرت

در بیانیه گام دوم آمده است: «اکنون با گذشت چهل جشن سالانه انقلاب و چهل دهه فجر، یکی از آن دو کانون دشمنی نابود شده و دیگری با مشکلاتی که خبر ازنزدیکی احتضار میدهند، دست‌وپنجه نرم می‌کند.»

رهبر معظم انقلاب تاکنون درباره افول ابرقدرتی آمریکا متعدد سخن گفته‌اند (نمودار زیر)

احتضار ابرقدرت

اما معظم له خبر نزدیک بودن زمان احتضار امریکا را برای اولین بار در بیانیه گام دوم،  طرح و به‌صراحت بدان پرداختند. طرح نزدیکی این احتضار  تداعی‌کننده پیش‌بینی حضرت امام روح‌الله رحمه‌الله علیه درباره شنیدن صدای شکسته شدن استخوان‌های مارکسیسم بود!

احتضار به معنای آشکار شدن علائم مرگ، حالت جان کندن و واپسین دم زندگی آمده است.

نشانه‌های احتضار

ازجمله نشانه‌های احتضار برای محتضر علائم زیر است که می‌توان آن‌ها را در وقایع اتفاق افتاده این روزهای آمریکا به‌وضوح شاهد بود:

ناتوانی اطرافیان:

در آن هنگام اطرافیان محتضر درک می‌کنند که اگر هر قدرت و توانایی داشتند در برابر مرگ عزیزان خود ناتوان هستند (درآیات 83 تا 87 سوره واقعه و نیز آیات 26 تا 30 سوره قیامت)

اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا نشان می‌دهد که اطرافیان آمریکا همچون اتحادیه اروپا، همانند جریان شیوع کرونا، ناتوانند و خود گرفتار آن شده‌اند و روزبه‌روز بر این ناتوانی حکومت‌های غرب و اعتراضات مردمی افزوده می‌شود.

مَست‌وارِگی

هنگام مرگ، فشار و سختی جان کندن به‌گونه‌ای است که به محتضر، حالت سکر و مستی دست می‌دهد و رفتار و گفتار و کارهایی انجام می‌دهد که در هنگام مستی و خماری پدید می‌آید؛. (ق آیه 19)

 این مست‌وارگی را می‌توان روزانه در گفتار و رفتار رئیس‌جمهور فعلی آمریکا شاهد بود. از اندیشمند، رقیب، همکار، معاون و  مشاور در داخل گرفته تا مسئولین کشورهای هم‌پیمان دور و نزدیک، از این مست‌وارگی سردمداران آمریکایی بی‌نصیب نمانده‌اند و این روزها که در بحران کرونا  و اعتراضات گرفتار شده است، اوج آن را می‌توان به نظاره نشست...

غصه و اندوه:

‌بسیاری از محتضران گرفتار غصه و اندوه می‌شوند؛ زیرا می‌بینند که به آرزوهای طول و دراز خود نرسیده‌اند  (سبا، آیات 51 تا 54)

غصه و اندوه  از دست رفتن ابرقدرتی آمریکا را باید از دل و زبان اندیشمندان و سیاستمداران پشت‌صحنه خود آمریکا جستجو کرد: «هنری کیسینجر»، سیاستمدار شناخته‌شده آمریکایی در همین باره گفته است: «به نظرم، ترامپ شاید یکی از همان چهره‌هایی در تاریخ باشد که گاه‌گاه برای اعلام پایان یک عصر سر برمی‌آورند»

خواری:

ابتلای ستمگران به عذاب خوارکننده در لحظه جان دادن، مطلبی است که در آیه 93 سوره انعام و روایات تفسیری بیان‌شده است.

مقدمات احتضار و خواری آمریکا از روزی شروع شد که دستان افسران آمریکایی در خلیج‌فارس به نشانه تسلیم بالا رفت. این  خواری با زدن پهپاد گلوبال هاوک، عزای عین الاسد و ارسال 5 نفت‌کش غول‌پیکر ایرانی به ونزوئلا در اوج تهدیدات، به مرحله تثبیت خود رسید.

این نشانه‌های بیان‌شده از احتضار و محتضر، به زود نابودی این ابرقدرت  را نیز رقم خواهد زد. ان‌شاءالله

این نوید نابودی را مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر  بارها متذکر گردیده‌اند:

«عوامل افول آمریکا  مربوط به امروز و دیروز نیست که حالا یکی بخواهد بیاید علاجش کند؛ مربوط به طول تاریخ [است]. عامل این وضعیتی که آمریکایی‌ها دچارش شدند، عامل بلندمدت است؛ این‌ها در طول تاریخ وضعیتی را به وجود آوردند که نتیجه‌اش همین است و به این آسانی‌ها علاج‌شدنی نیست. این سنّت الهی است، این‌ها محکوم‌اند به اینکه ساقط بشوند، محکوم‌اند به اینکه افول کنند، زایل بشوند از صحنه قدرت جهانی»(12/08/1397؛ بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان) 30

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات