صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۲۳۳۲۴
نوری المالکی:

بقای الحشد الشعبی تنها ضمانت دور کردن توطئه ها از عراق است.

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر اسبق عراق در گفت وگویی تلویزیونی درباره پیروزی بر گروه تروریستی داعش و موضع آمریکایی ها در قبال این پیروزی تصریح کرد: آمریکایی ها تمایلی نداشتند که ما در این نبرد پیروز شویم. یک کلمه از آنها در محکوم کردن داعش و کشورهای حامی تروریسم یا در محکوم کردن تحصن هایی که جاده بین المللی را به مدت یک سال مسدود کردند، نشنیدیم.

وی افزود که پس از تصمیمش برای اخراج کردن همه نیروهای آمریکایی از عراق، دولت آمریکا به دنبال ایجاد هرج و مرج تروریستی برای مجازات وی برآمد.

المالکی گفت: وزیر دفاع وقت آمریکا در آن زمان به صراحت گفت که تا زمانی که دولت المالکی سرکار باشد، ما از شما حمایت نخواهیم کرد.

رئیس ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: ورود داعش برای ما غیرمنتظره نبود زیرا توطئه ای در داخل ارتش عراق برای عقب نشینی (از موصل) بود.

وی افزود: خبرهایی از برخی تحرکات برای سیطره تروریست ها در سوریه و حرکت به سمت بغداد بود و منطقه غربی (عراق) آماده استقبال از نیروهای آمده از سوریه بود و برخی کشورها با قدرت وارد عمل شدند.
المالکی خاطرنشان کرد: من یک سال قبل از ورود داعش به عراق، درباره طوفان سیاه طائفه ای که از سوریه می آمد، هشدار دادم. همچنین درباره شکاف و دو دستگی در داخل ارتش عراق هشدار دادم زیرا پیشینه، طائفه ای بود و پیش بینی کردم که برخی شهرها سقوط کند.

وی تصریح کرد: من عشایر اصیل خودمان در استان الانبار را به حمایت و ایستادن در کنار داعش متهم نمی کنم بلکه برخی در جاده بین المللی برای استقبال از داعشی ها حضور یافتند.

رئیس ائتلاف دولت قانون گفت: داعش در چادرهای تحصن استان الانبار تاسیس شد و به سمت باقی شهرها حرکت کرد.
وی افزود: فرماندهان یکی از اقشار از پست های خود عقب نشینی کردند و باعث وقوع جنایت اسپایکر شدند و برخی دیگر نیز از مرزها عقب نشینی کردند.

المالکی با تمجید از شهید ابومهدی المهندس نایب رئیس سابق الحشد الشعبی عراق گفت: شهید المهندس در بازگشایی راه به سمت شهر سامراء و جلوگیری از سیطره آنها (تروریستها) بر این شهر نقش ایفا کرد و این ماموریت بسیار دشوار بود.

وی افزود: نظر مرجعیت این بود که نیاز به بسیج است لذا فتوا صادر شد و هزاران نفر برای مقابله با پیشروی داعش به پا خاستند. بعد از صدور فتوای مرجعیت، دشمن یک وجب پیشروی نمی کرد تا اینکه پیروز شدیم.

المالکی گفت: ما به شهید ابومهدی المهندس به خاطر درارت و تجربه قدرتمندش در نبردها و اخلاصش برای عراق تکیه کردیم. ما به پیروزی اطمینان داشتیم؛ با وجود اینکه می دانستیم که سلاح های سرازیر شده از طریق مرزها برای داعش بسیار زیاد بود. اما این امر باعث نا امیدی ما نشد بلکه با دلاوری و شجاعت به پاخاستیم و پیروز شدیم.
رئیس ائتلاف دولت قانون گفت: الحشد الشعبی از هیچ یک از مواضع تحت ماموریت خودش عقب نشینی نکرد،اما به پیروزی در سایه عزم و قدرت الحشد الشعبی اطمینان یافتیم.

وی تاکید کرد: بقای الحشد الشعبی تنها ضمانت دور کردن توطئه ها از عراق است.
المالکی گفت: دشمن وقتی در عداوت خود شرافت ندارد، به روش های ناچیز و پست خود علیه الحشد الشعبی و شخصیت های ملی ادامه خواهد داد اما هیچ تاثیری نخواهد داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات