صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۲۳۲۱۳

اخبار کوتاه یک‌شنبه 8 تیر

خاتمی تکلیف خود را روشن نمی‌کند!/ عباس عبدی، فعال اصلاح‌طلب به‌تازگی به تحلیل وضعیت جبهه اصلاحات زده و گفته است: «خاتمی تکلیف خود را روشن نمی‌کند؛ او مسئولیت‌پذیر نبود؛ سیاست که شوخی ندارد. کسی که رهبری را بپذیرد، از دیگران نمی‌پرسد که حالا چه‌کار کنیم؟ از طرف دیگر، آقای خاتمی نه حاضر است به‌صراحت و روشنی کنار برود و بگوید من کاری ندارم و خودتان می‌دانید و انجام بدهید. رفتار اصلاح‌طلبان در مجلس ششم قابل دفاع نبود. اصلاح‌طلبان نمی‌توانند مسائل جدید مطرح کنند. اصلاح‌طلبان به طبقات پایین بی‌توجهی کردند.»

«بزرگ»، «پاک دست» و «انقلابی»/ دفاع رهبر انقلاب از آقای آملی لاریجانی باعث ایجاد واکنش‌هایی در توئیتر فارسی شد. کاربران انقلابی این سخنان را اتمام‌حجت باکسانی دانستند که در جبهه انقلاب با محوریت زمینه‌چینی محاکمه آملی لاریجانی در حال فعالیت بودند. برخی از کاربران انقلابی حتی خواستار عذرخواهی برخی از نیروهای انقلابی به خاطر بیان نظرانی درباره لزوم محاکمه و نقایص موجود در عملکرد آملی لاریجانی شدند. همچنین استفاده از کلماتی نظیر «بزرگ»، «پاک دست» و «انقلابی» نیز به‌عنوان دلیلی بر صحت عملکرد رئیس قبلی قوه قضائیه موردتوجه ضدانقلاب قرار گرفت. همچنین معاندان فعال در شبکه‌های اجتماعی، بازنده اصلی دفاع مقام معظم رهبری از ریاست پیشین قوه قضائیه را احمدی‌نژاد دانستند.

تأیید حضور آمریکایی‌ها در یورش به پایگاه الحشدالشعبی/ «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در کویت اعلام کرد: مشارکت نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه نیروهای الحشدالشعبی در بغداد به درخواست دولت عراق و سازمان مبارزه با تروریسم بوده است.

بایکوت صدای مردم آمریکا در «صدای آمریکا»/ یک ماه پس از مرگ جورج فلوید، اعتراضات سراسری آمریکا همچنان مهم‌ترین موضوع این کشور به‌حساب می‌آید، اما بخش فارسی صدای آمریکا تنها ۹۸ مطلب را آن‌هم به‌صورت غیرمستقیم به این موضوع اختصاص داده است. درحالی‌که در همین مدت ۴۵۳ خبر منفی و ناامیدکننده علیه ایران منتشر کرد.

استعفایی که تأیید شد/ استعفای آیت‌الله «سید علی‌اصغر دستغیب» تولیت آستان مقدس شاه‌چراغ(ع) تأیید شد. ایشان به دلیل کهولت سن و بیماری قلبی استعفای خود را تقدیم دفتر رهبر معظم انقلاب کرده بودند.

احکام بورس (سؤال 7)/ شخصی شرکتی دارد که درآمد شرکتش به واسطه قراردادهای مشروط، ۵ ساله است. این شرکت با شرایط خاصی مالک آن پول‌ها می‌شود و آن پول‌ها تا ۵ سال امانت است، ولی می‌تواند طبق قرارداد از این پول‌ها استفاده کند، ولی ملکیت قطعی بعد از ۵ سال حاصل می‌شود. آیا با رسیدن سال خمسی باید خمس این پول‌ها پرداخت شود؟ پاسخ‌: سر سال خمسی باید خمس هر مقدار از درآمد را که مالک است، پرداخت نماید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات