صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۲۳۲۰۸

خوش‌خدمتی به آمریکا

پیدایش داعش و حمله آن به کشور عراق و سوریه، ابزار تروریستی بود که توسط آمریکا و عربستان سعودی علیه آبادانی، توسعه، اتحاد و نظم منطقه فرستاده شد[...]

یادداشت: پیدایش داعش و حمله آن به کشور عراق و سوریه، ابزار تروریستی بود که توسط آمریکا و عربستان سعودی علیه آبادانی، توسعه، اتحاد و نظم منطقه فرستاده شد. گرچه هدف اصلی کشورهای مورداشاره تضعیف مقاومت در برابر رژیم منحوس صهیونیستی بود، اما باتدبیر مردان مقاومت همچون حاج قاسم، سردار همدانی و ...، منطقه با پیدایش نیروهای مردمی همانند حشدالشعبی نه‌تنها تضعیف نشد، بلکه هرروز قدرتمندتر نیز گشت؛ اما در چند روز گذشته دست‌هایی در عراق درصدد تضعیف این نیروی مردمی برآمدند.

گزاره خبری: مدیر دفتر شبکه الاتجاه وابسته به کتائب حزب‌الله عراق اعلام کرد: «نیروهای مبارزه با تروریسم عراق به تیپ ۴۵ «الحشدالشعبی» که نیروهای کتائب حزب‌الله عراق در آن حضور دارند، یورش بردند و تعدادی از مجاهدان حشد را دستگیر کردند.» وی در ادامه می‌گوید: «نیروهای مقاومت عراق بر این باورند که دستور مستقیم الکاظمی درباره دستگیری مجاهدان حشدالشعبی، در راستای خوش‌خدمتی به آمریکایی‌ها بود و می‌خواست تأیید همه‌جانبه آن‌ها را داشته باشد تا شاید به‌جای دولتی موقت که باید انتخابات زودهنگام را برگزار کند، زمان بیشتری در قدرت بماند؛ اما باید بداند این کار حمایت مردمی را از او به پایان می‌رساند.»

گزاره تحلیلی:

از لحاظ سیاسی شکست داعش در عراق توسط نیروهای مردمی حشدالشعبی، ضربه حیثیتی به آمریکا و حامیان منطقه‌ای او بود. صرف هزینه‌های میلیارد دلاری عربستان، در کنار سلاح‌های پیشرفته آمریکا برای داعش نشان از برنامه‌ریزی دشمن برای از بین بردن عراق و تضعیف جبهه مقاومت در منطقه حکایت دارد. ازاین‌رو تضعیف مقاومت توسط خود مسئولین عراقی پیامدهای ناگواری برای ملت عراق و امنیت این کشور در پی خواهد داشت که نباید تکرار شود. باید توجه کرد که خوش‌خدمتی به آمریکا سیاستی تکراری است که سال‌ها قبل صدام در عراق و حسنی مبارک در مصر و... در پیش گرفتند که عاقبتی جز ویرانی و عقب‌ماندگی نداشت. (نویسنده: اکبر معصومی)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات