صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۲۳۳۶۱

گرگی که در لباس میش به غرب‌آسیا سفر کرده بود

ضمن اینکه آمریکا در راستای سیاست‌های ضدایرانی خود حتی منطقه را نیز به ابزاری برای پیشبرد راهبردهای خود برای مواجهه با جمهوری اسلامی تبدیل کرده است و از طریق تحریک رژیم‌های مرتجع عربی و امنیتی‌سازی موضوع ایران...
همزمان با نزدیک شدن به موعد لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران که قرار است براساس مفاد برجام در 27 مهرماه برداشته شود، برایان هوک نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که از یک روحیه‌ی «مافیایی» در عرصه سیاست‌ورزی برخوردار است، در روزهای گذشته راهی غرب‌آسیا شده بود.
 
گفتگو با مقامات عربستان سعودی، امارات، بحرین و اسرائیل جزو برنامه‌های اصلی هوک در سفر به غرب‌آسیا بود. موضوع ایران و رایزنی درباره‌ی تحریم تسلیحاتی از جمله محورهای مهم مطرح شده در سفر هوک به منطقه بوده است.
یکی از نکات مهم درباره‌ی سفر هوک به غرب آسیا، مربوط به گفتگویی است که وی پیش از آغاز سفر منطقه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس داشته است. وی در این گفتگو که همراه با دروغ‌پردازی و زیاده‌طلبی است اظهار داشته است: «اگر ما با قواعد ایران بازی کنیم، ایران برنده می‌شود.
 
این یک تاکتیک مافیایی است وقتی که افراد یک نوع خاصی از رفتار را از ترس وقوع یک چیز بدتر قبول می‌کنند... استراتژی فشار حداکثری آمریکا این کشور (ایران) را در دو راهی و معمای انتخاب یک گزینه از بین دو گزینه زیر قرار داده است: حمایت از متحدان خود در سوریه و منطقه یا توجه به وضعیت داخلی اقتصادی ایران».

جالب است نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در حالی با کنایه جمهوری اسلامی را به اجرای تاکتیک‌های مافیا متهم می‌کند و انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه می‌رود که همین شخص یعنی برایان هوک که یک دیپلمات کاملاً برخوردار از خلق و خوی باندهای مافیایی، یکی از عناصر اصلی و در واقع نماینده‌ی بزرگ‌ترین باندهای مافیایی و انحصاری فروش اسلحه به رژیم‌های مرتجع عربی در منطقه است؛ سلاح‌هایی که شب و روز بر سر ملت‌های مظلوم در یمن و سوریه و ... می‌ریزد و آن‌ها را به خاک و خون و ویرانی می‌کشد. 

برایان هوک که تعهد و پایبندی عمیقی به «آموزه‌های ماکیاولیستی» در سیاست خارجی و در مواجهه با سایر کشورهای جهان دارد، که هم اینک در منطقه به سر می‌برد، نماینده‌ی رژیمی است که بر اساس اسناد و مدارک موجود و هزاران قطعه فیلم و صدا و تصویر، تروریسم شوم تکفیری در منطقه را بنیان نهاده و حمایت‌های پشت پرده تسلیحاتی و سیاسی از گروه‌های تروریستی، باعث کشته و زخمی شدن صدها هزار انسان بی‌گناه و میلیون‌ها آواره، تنها در چند سال اخیر در غرب‌آسیا شده است.
 
اساساً پدیده‌ای که امروز به نام ناامنی و بی‌ثباتی در کل منطقه، جنگ‌افروزی در سوریه و یمن، بحران‌سازی در یمن، اختلاف‌افکنی میان ملت‌های مسلمان و فرق مختلف اسلامی و همچنین گسترش رقابت‌های تسلیحاتی وجود دارد، چیزی جز حاصل سیاست‌های مزورانه و توسعه‌طلبانه‌ی همین آقای برایان هوک و همکاران و رئیس او در کاخ سفید نیست.
 
هوک که امور ایران در وزارت خارجه‌ی آمریکا را نمایندگی می‌کند، رد سطح کلان نماینده سیستمی در دنیاست که همچون باندهای مافیایی، منافع اقتصادی و رونق مالی بازارهایشان را در خون انسان‌های بی‌گناهی جستجو می‌کنند که باید با خرید تسلیحات آمریکایی کشته شوند.

سفر هوک به منطقه و دیدار و گفتگو با چهار کشوری عربی حاشیه خلیج فارس که اتفاقاً دنباله‌روهای آمریکا رد منطقه نیز به شمار رفته و نقش ویژه‌ای در پیشبرد سیاست‌های کاخ سفید در منطقه دارند، به منزله‌ی سفر گرگی در لباس میش است که حاصل آن نیز جز کینه‌توزی و نهادینه‌سازی ناامنی و بی‌ثباتی نخواهد بود.
 
ضمن اینکه آمریکا در راستای سیاست‌های ضدایرانی خود حتی منطقه را نیز به ابزاری برای پیشبرد راهبردهای خود برای مواجهه با جمهوری اسلامی تبدیل کرده است و از طریق تحریک رژیم‌های مرتجع عربی و امنیتی‌سازی موضوع ایران، مقاصد خود را به ویژه در خصوص تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی دنبال می‌کند
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات