صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۲۴۲۳۸

تمایل امارات به خرید سامانه پدافند هوایی از رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، امروز (جمعه)، از تمایل ابوظبی به خرید سامانه یک نوع سامانه پدافند هوایی که به نام «لاهف اور» و «optidefense» شناخته می‌شود، خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری «العربی الجدید»، اسرائیل هیوم در این خصوص گزارش داده است که امارات از ابتدای سال و حتی پیش از صحبت از علنی کردن ائتلاف اسرائیلی-اماراتی به خرید این سامانه تمایل داشته است.
رژیم صهیونیستی مدعی است که توانسته سامانه یادشده را توسعه دهد به‌نحوی که این سامانه قادر شده است بالن‌های آتش‌زا و پهپادها در خط مرزی با نوار غزه رهگیری و سرنگون کند.
اسرائیل هیوم در ادامه گفت که برخی نهادهای ذیربط اماراتی به نزد شرکت‌های سازنده و توسعه‌دهنده این نوع سامانه‌ها رفته و درباره امکان خرید و مجهز شدن به آنها رایزنی کرده‌اند.
به موازات این موضوع، شبکه صهیونیستی «کان» نیز، شامگاه روز گذشته، خبر داد که ابوظبی و تل‌آویو در آستانه امضای اولین یادداشت توافق عادی‌سازی هستند. طبق گفته کان، این یادداشت در زمینه «امنیت داخلی» است و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال هماهنگی برای آغاز مذاکرات در این خصوص است.
این شبکه همچنین اشاره کرد که «امیر اوحانا» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این خصوص پیامی رسمی به «سیف بن زاید» همتای اماراتی خود در خصوص تسریع امضای الحاقیه همکاری در این زمینه ارسال کرده است.
طبق گزارش کان، مسئله امنیت داخلی که در زبان انگلیسی «home land security» خوانده می‌شود، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که امارات به آن تمایل نشان داده است که این مسئله نشان می‌دهد امارات با خرسندی خواسته وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را پذیرفته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات