صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۴۱۵۹

▼ اخبار کوتاه 27 مرداد

تغییر ‌رویکرد ایران نسبت به امارات/ «سرلشکر باقری»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: «چنانچه اتفاقی در منطقه خلیج‌فارس بیفتد و امنیت ملی ایران دچار خدشه هرچند اندک شود، ما آن را از چشم کشور امارات متحده عربی می‌بینیم و تحمل نخواهیم کرد. قطعاً رویکرد ملت ایران به این کشور همسایه از اساس تغییر خواهد کرد و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی نیز به این کشور با محاسبات دیگری نگاه خواهند کرد.»

چرا عربستان روابطش با رژیم صهیونیستی را علنی نمی‌کند؟/ «مجتهد»، فعال توییتری معروف به افشاگر اسرار خاندان سعودی در توئیتی نوشت: «محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و آمریکایی‌ها هم‌اکنون در حال چانه‌زنی بر سر این هستند که در مقابل اعلام عادی‌سازی روابط، شاهزاده‌های مخالف را به بیعت با او (بن سلمان) به عنوان پادشاه مجبور کنند». «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ که روابط خوب و بسیار نزدیکی با بن سلمان دارد، گفته است که «توافق صلح بین اسرائیل و پادشاهی سعودی، حتمی و تنها مسئله زمان مطرح است». روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز دیروز به نقل از «حاییم سابان» تاجر صهیونیست، میانجی و پدرخوانده توافق تل‌آویو- ابوظبی، گزارش داده بود که ولیعهد سعودی در مراسمی به  او گفته است که علت اصلی عدم عادی‌سازی علنی روابط ریاض- تل‌آویو، ترس از ایران و قطر است.

  در برجام نیستیم که بتوانیم تحریم‌ها را برگردانیم/ «بلینکن»، مشاور بایدن اذعان داشت: «کاخ سفید در خروج از توافق هسته‌ای، دقیقاً آن را پایان مشارکت آمریکا در برجام عنوان کرد.» ازاین‌رو، بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت با استفاده از مکانیزم ماشه برای آمریکا امکان‌پذیر نیست. سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در همین زمینه می‌گوید: «از آنجا که آمریکا از برجام خارج شده است، توانایی فعال کردن مکانیسم ماشه را ندارد.»

تعداد دارندگان کد بورسی به ۵۰ میلیون نفر رسید/ مدیر اطلاع‌رسانی بورس خبر داد: «تعداد دارندگان کد بورسی در کشور به ۵۰ میلیون نفر رسیده است که عمده این افراد دارای سهام عدالت هستند. تاکنون ۳۰ میلیون نفر در بازار بورس حداقل یک‌بار سفارش گذاشته‌اند. مردم انتظار نداشته باشند در این بازاری که ریسک دارد، همیشه سود کنند. یکی دیگر از علت‌هایی که باعث زیان دیدن افراد تازه‌وارد می‌شود، این است که آن‌ها در زمان منفی بودن، سهمشان را می‌فروشند و زمان مثبت بودن، سهام می‌خرند که این موضوع هم باعث آسیب دیدن این افراد است.»

سفر به عراق ممنوع می‌شود!/ کمیته عالی بهداشت و سلامت عراق، مسئول مقابله با کرونا، ضمن اعلام تصمیمات جدید برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مصوب کرد؛ ورود زائران به عراق هم‌زمان با نزدیک شدن به ماه محرم ممنوع می‌شود.

 احکام سیاسی (سؤال ۲۱): آیا به صرف برخی شنیده­‌ها، می‌توان اخباری را در خصوص اشخاص و اتفاقات در نشست‌های سیاسی مطرح نمود؟ پاسخ: مطالبی که حقیقت و واقعیت آن محرز نشده، نباید مطرح شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات