صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۲۴۴۸۱

اخبار کوتاه سه‌شنبه 11 شهریور

اقتدار حق‌طلبانه دستگاه قضایی/ یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی دستور رئیس قوه قضاییه برای تعیین تکلیف خصوصی‌سازی‌های مسئله‌دار و خلاف ضوابط مانند شرکت‌های هفت‌تپه و پالایشگاه کرمانشاه را مایه امیدواری کارگران و ارتقای تولید دانست. «سید نظام‌الدین موسوی» نوشت: «آیت‌الله رئیسی دستور داد ضمن تسریع در رسیدگی به پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، سازمان بازرسی برخی خصوصی‌سازی‌های مسئله‌دار و خلاف ضوابط مانند شرکت‌های هفت‌تپه و پالایشگاه کرمانشاه را تعیین تکلیف کند. ‏اقتدار حق‌طلبانه دستگاه قضایی مایه امیدواری کارگران و ارتقای تولید است.»

عارف انگیزه ندارد!/ «محمود صادقی»، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به دو رویکرد در جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: «یک رویکرد معتقد به چانه‌زنی، جلب نظر مراجع ذی‌ربط برای تأیید صلاحیت‌هاست و رویکرد دیگر معتقد است که اصلاح‌طلبان نباید اصراری برای حضور در قدرت داشته باشند. شورای سیاست‌گذاری غیرفعال شده و فعالیت‌هایش به تعلیق درآمده است. جمع قابل‌توجهی از اصلاح‌طلبان معتقدند که باید گزارشی از عملکرد شورای عالی، ارائه و استعفاهای اخیر بررسی و تعیین تکلیف شده و درباره ادامه کار این شورا تصمیم‌گیری شود؛ اما با توجه به اینکه عارف خیلی انگیزه ندارد و جلسات به دلیل کرونا برگزار نمی‌شود، خوش‌بین نیستم که این اتفاقات رقم بخورد.»

قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح می‌شود/ «قاضی‌زاده هاشمی»، نایب‌رئیس اول مجلس خبر داد؛ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با کمک مرکز پژوهش‌های شورای نگهبان تهیه شده است و الآن به‌صورت طرح در کمیسیون شوراها در حال بررسی است. این طرح برای داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، معیارهایی همچون سن، مدرک تحصیلی، سابقه مدیریتی و جنسیت در نظر گرفته است. بر اساس این طرح، هر کسی نمی‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کند و باید جزء مقامات سیاسی باشد. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری، پس از رفع ایرادات احتمالی شورای نگهبان تا آذرماه تصویب شده و برای اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.

اخبار بورسی مورد علاقه ضدانقلاب/ بررسی عملکرد رسانه‌های معاندی همچون بی‌بی‌سی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا و ... در قبال تحولات بازار بورس تهران نشان می‌دهد که آن‌ها کاری به روند تحولات بازار سرمایه ندارند و تنها اخباری که مورد علاقه‌شان است را منتشر می‌کنند. این رسانه‌ها در روزهایی که بازار سرمایه شیب نزولی داشت، اخبار منفی را به‌طور ویژه پوشش می‌دادند؛ اما زمانی که بازار روند صعودی گرفت، اخبار مثبت بازار را منعکس نکردند.

احکام سیاسی (سؤال 30): وقتی درباره دیگران صحبت می‌کنیم، چه سخنی غیبت محسوب می­شود؟ پاسخ: غیبت آن است که در غیاب مسلمان، با قصد مذمت و ایراد نقص بر او، عیب مخفی و پوشیده او را نقل کنند. (سایت لیدر، استفتاء 31 شهریور 1398)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات