صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۲۴۳۲۸

اخبار کوتاه دوشنبه 3 شهریور

حمایت هوشمند دولت؛ اسم رمز التهاب بازار بورس؟/ دنیای اقتصاد درباره حمایت دولت از بورس گزارش داده است:‌ «حمایت هوشمند» برنامه جدید مسئولان سازمان بورس و دولت برای بازار سرمایه است که به نظر می‌رسد به اسم رمزی جدید برای التهاب در بازار تبدیل شود. این رمز را دیروز «حسن سلاح‌ورزی»، عضو شورای بورس اعلام کرد و از حمایت هوشمند از بازار سرمایه خبر داد؛ اما واکنش فعالان بازار به این خبر نه‌تنها مثبت نبود، بلکه آنان با یادآوری وعده گشایش اقتصادی، درخواست کردند دولت دیگر دخالت نکند و اجازه دهد بازار راه خود را طی کند. در شرایط فعلی ورود نهاد ناظر به فرازوفرود بازار نه‌تنها حمایت نیست، بلکه مانع از تداوم روند منطقی می‌شود.

تا زمانی که در جنگ هستیم باید سکوت کنیم/ «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز یکشنبه از ایران به دلیل کمک به این کشور آمریکای لاتین برای فائق آمدن بر تحریم‌های آمریکا در بخش صنعت نفت تقدیر کرد. مادورو که در یک مصاحبه‌ای که از تلویزیون ونزوئلا پخش می‌شد، صحبت می‌کرد، گفت: «ما در حال کمک به یکدیگر هستیم. من فکر می‌کنم که تجربه ایرانی‌ها به ما در تقویت ظرفیت مدیریتمان کمک خواهد کرد.» مادورو هیچ اشاره‌ای به جزئیات نحوه کمک ایران نکرد و گفت: «تا زمانی که ما در جنگ هستیم باید سکوت را حفظ کنیم.» آمریکا در راستای اعمال فشار برای براندازی دولت ونزوئلا، تحریم‌های نفتی شدیدی علیه این کشور اعمال کرده است.

با فتوا و شهدا پیروز شدیم/ اظهارات ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر آنکه مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق، آمریکا را فرمانده پیروزی علیه گروه تروریستی داعش در عراق می‌داند، خشم و اعتراض عراقی‌ها را برانگیخت. کاربران شبکه‌های اجتماعی در عراق با راه‌اندازی هشتگ «با فتوا و شهدا پیروز شدیم» تأکید کردند که پیروزی عراق حاصل خون شهیدانی است که در دفاع از شرف و خاک عراق جان خود را فدا کردند و نیز این پیروزی نتیجه و حاصل فتوای مرجع عالی شیعیان عراق و خردمندی و بصیرت اوست. کاربران عراقی همچنین تصریح کردند که تنها نقش آمریکا در جنگ آزادسازی عراق، به تأخیر انداختن تلاش و کوشش نیروهای عراقی و حشد الشعبی در آزادسازی استان‌های عراق از جنایتکاران داعش بوده است.

دلالان از هر کیلو گوشت ۴۰ درصد سود می‌برند/ سعید سلطانی سروستانی، مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور خبر داد: «دامداران حاضرند گوشت گوساله را به قیمت ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کنند. این در حالی است که ستاد تنظیم بازار قیمت گوشت گوساله را 70 هزار تومان اعلام کرده است. (وی علت افزایش قیمت در بازار را دلالان و واسطه‌ها دانست و گفت) این افراد از هر کیلوگرم گوشت قرمز، 40 درصد سود می‌برند. جز چوب‌داران و واسطه‌ها هیچ‌کس دیگری بر بازار گوشت قرمز کشور تسلط ندارد.»

احکام سیاسی (سؤال 26): اخبار و تحلیل‌هایی که بر اساس حدسیات، مثل: «شنیده شده است» ارائه شود، چه حکمی دارد؟ پاسخ: تا ثابت نشده است، نباید گفته شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات