صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۴۴۸۶

آنها که گفتند تا روز جمعه ماجرای «بنزین» را نمی‌دانستیم، مستنداتش وجود دارد که به آنها گفته شده

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد اینکه برخی نمایندگان مجلس معتقدند در دولت تدبیر و امید بحران‌های اجتماعی و کارگری افزایش یافته و مسئولان هم علی رغم اعتراضات در بین مردم معترض حضور نمی یابند، گفت: در دولت یازدهم کمترین بحران های اجتماعی را داشتیم. از سال۹۶ اتفاقاتی در کشور رخ داد که منجر به افزایش بحران‌ها شد‌. ریشه های بحران به مسائل اقتصادی، سیاسی باز می‌گردد و ریشه برخی مسائل، خارج از کشور است‌ و بحران‌ها  تک علتی نیست.
ذوالفقاری تاکید کرد: مستندات مکتوب وقایع سال۹۶ و ۹۸ و ریشه های ایجاد آن وجود دارد. شورای امنیت  وقایع آبان۹۸ را پیش‌بینی کرده بود و نظر ما این بود که قیمت بنزین تک نرخی و ۱۵۰۰ تومان باشد. پیش بینی اعتراضات را هم کرده بودیم. ما پیامدهای اجتماعی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین را پیش بینی کرده بودیم. قرار بود سال گذشته قیمت گازوییل افزایش یابد که ما گفتیم این کار شدنی نیست‌. درخواست کردیم قبل اجرای طرح، مسئولان مزایای طرح را برای مردم توضیح دهند، اما معتقد بودیم زمان اجرای طرح اعلام نشود تا مردم به پمپ بنزین‌ها نروند. در ساعات اولیه اجرای طرح، مشکلی وجود نیامد اما از ظهر جمعه برخی مسئولان داخل کشور با توئیت و حضور در فضای مجازی سخنانی گفتند که مستندات آن وجود دارد و یک گروه از خارج کشور اقداماتی آغاز کردند و عده‌ای از مردم هم اعتراض کردند و بعد حوادث دیگری رخ داد.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه گزارش‌های مستند و مکتوب این وقایع وجود دارد، اظهار داشت: آنها که گفتند تا روز جمعه نمی‌دانستیم، مستنداتش وجود دارد که چه ساعت و چه روزی و توسط چه کسی به آنها گفته شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات