صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۲۴۵۲۲

شکایت مالکان محموله‌های بنزین توقیفی منتسب به ایران به دادگاه

به نقل از رویترز، بنا بر اعلام دادگاهی که در آن تشکیل پرونده صورت گرفته است، مالکان 4 محموله سوخت منتسب به ایران که ماه گذشته توسط مقامات آمریکایی مصادره شد، با شکایت به دادگاه نسبت به کنترل این محموله ها ادعای حق کردند.
وزارت دادگستری آمریکا ماه گذشته اعلام کرد 1.116 میلیون بشکه سوخت به مقصد ونزوئلا را توقیف کرده است.
صنایع نفت ایران و ونزوئلا، هردو تحت تحریم های آمریکا قرار دارند و ایران در اوایل سال جاری با ارسال محموله های بنزین به ونزوئلا، تحریم های این کشور را به چالش کشید.
دادگاه منطقه‌ای کلمبیا اعلام کرد شرکت بین المللی مبین امارات خود را مالک محموله های نفتکش های «بلا» و «برینگ» اعلام کرده است. شرکت عمان فیول مستقر در انگلیس نیز اعلام کرد محموله های داخل نفتکش های «پاندی» و «لونا» به این شرکت تعلق داشته است. شرکت سوهار فیول عمان نیز مالکیت بخشی از محموله داخل نفتکش لونا را قبول کرده است.
این شرکت ها اعلام کردند که محموله ها را در حال حرکت به شرکت سیتی انرژی FZC امارات فروخته اند اما دریافت پول مشروط به تحویل محموله ها بود که توقیف آنها این روند را مختل کرد.
بنا بر درخواست این شرکت ها از دادگاه، « شرکت های مدعی مبین، عمان فیول و سوهار فیول در این قراردادها سهم مالی دارند و مالکیت و کنترل این محموله ها حق بدیهی آنهاست.»
این شرکت ها همچنین ادعای ارسال این محموله ها به ونزوئلا را رد کرده اند.
این شرکت ها خطاب به دادگاه نوشته اند: «در زمان توقیف، محموله ها در حال ارسال به ترینیداد برای فروش به پرو و کلمبیا بوده اند.»
ونزوئلا یک مرز دریایی مشترک با ترینیداد و توباگو و یک مرز زمینی مشترک با کلمبیا دارد.
به گزارش فارس، چندی پیش، آمریکا محموله های 4 نفتکش را با اتهام اینکه این محموله ها متعلق به ایران است و به مقصد ونزوئلا ارسال شده توقیف کرد و به سواحل خود برد.
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در این رابطه گفته بود، کشتی‌ها و پرچم آن برای ما نیست.
وی افزود: محموله این کشتی‌ها فروخته شده و پول آن هم گرفته شده است. به هر صورت نفت در آب‌های بین‌المللی و درجاهای مختلف در حال خرید و فروش است، اما این که ممکن است سوخت ایران باشد ما سوختی که می فروشیم و پول آن را می گیریم دنبال نمی‌کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات