صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۲۴۷۱۰

دو نفتکش ایرانی در حال دور زدن آفریقا برای رساندن بنزین به ونزوئلا

موسسه ریسینیتو اکون که در زمینه رهگیری خطوط کشتیرانی فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که دو نفتکش با پرچم ایران در حال دور زدن آفریقا برای رساندن بنزین به ونزوئلا هستند.
این دو نفتکش به نام‌های فارست و فورچون هر کدام 300 هزار بشکه بنزین از بندر عباس طی ماه گذشته بارگیری کرده و منابع آگاه می‌گویند، در حال انتقال این محموله به ونزوئلا هستند.
کمبود حامل‌های انرژی در ونزوئلا در روزهای گذشته به خاطر پایین بودن سطح تولید در این کشور آمریکای لاتین بدتر شده و حالا صف‌های طولانی برای دریافت سوخت در پمپ بنزین‌های این کشور ایجاد شده و نیاز ونزوئلا به واردات روز به روز بیشتر می‌شود.
ایران در ماه می و ژوئن نخستین گروه نفتکش خود را برای صادرات بنزین به ونزوئلا ارسال کرد. این سومین بار است که ایران طی ماه‌های گذشته بنزین به ونزوئلا ارسال می‌کند. دفعه قبل بنزین ایران توسط 4 نفتکش یونانی در حال انتقال به ونزوئلا بود که توسط آمریکا ضبط شد.
فارست و فورچون البته هنوز مقصدی برای محموله خود مشخص نکرده‌اند، اما انتظار می‌رود در روزهای باقیمانده از ماه جاری وارد ونزوئلا شوند.
برخلاف این دو نفتکش یک نفتکش سوم که ماه پیش از بندر عباس بارگیری کرد تجهیزات ناوبری خود را خاموش کرده و همین امر باعث شده تا رهگیری آن مشکل شود.
منابع آگاه می‌گویند: با آنکه هنوز مشخص نیست مسیر حرکت این کشتی از کجا خواهد بود، اما محموله آن در حال انتقال به ونزوئلاست.
دو منبع آگاه می‌گویند که این سه کشتی پیشتر برای دریافت مجوز برای عبور از کانال سوئز با مقامات این کانال مخابره کرده‌اند، اما در زمان‌بندی مقرر از این کانال عبور نکردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات