صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۲۵۹۳۵

آخرین نتایج آرای الکترال: بایدن 264- ترامپ 214/ تنها 6 رای الکترال تا پیروزی بایدن و شکست ترامپ

شمارش آراء پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برخی از ایالات آغاز شده است و دونالد ترامپ و جو بایدن رقابت نزدیکی با یکدیگر برای پیروزی در این رقابت تاریخی دارند. 

میلیون ها رای دهنده آمریکایی روز سه شنبه در حالی برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور به حوزه های رای گیری مراجعه کردند که بیش از ۱۰۰ میلیون رای دهنده نیز پیش از روز رای گیری به صورت زودهنگام در انتخابات شرکت کرده بودند.

دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باید بتوانند ۲۷۰ رای الکترال را کسب کنند. آرای الکترال اکثر ایالت های آمریکا به نامزدی تعلق می گیرد که بیشترین رای را در آن ایالت به دست آورد. دو ایالت کم جمعیت مین و نبراسکا از این قاعده مستثنی هستند.
***
01:25
پیروزی سرنوشت ساز بایدن در میشیگان
شبکه فاکس‌نیوز با بیان اینکه بایدن با اختلاف بیش از ۶۰ هزار رأی در ایالت میشیگان پیروز شده، تعدا آراء الکترال او را (با احتساب پیروزی در آریزونا) به رقم ۲۶۴ افزایش داد.
با این حساب، او برای پیروزی در انتخابات فقط به ۶ رأی الکترال دیگر نیاز دارد.
***
01:12
«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) در ایالت زادگاه خود «دِلاوِر» حاضر شده و به همراه «کاملا هریس» معاون خود در جمع هوادارانش به سخنرانی پرداخت.
به نوشته رسانه‌های آمریکایی، بایدن در این سخنرانی گفت: «مشارکت در انتخابات استثنایی بود. بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی برای دولتی که از بین مردم باشد، رأی دادند. فقط مردم هستند که رئیس‌جمهور را تعیین می‌کنند».
وی ادامه داد: «تا پایان شمارش آراء، اعلام پیروزی نمی‌کنم. بعد از یک شب طولانی انتخابات، گمان داریم که به اندازه کافی رأی به دست آورده‌ایم».
نامزد حزب دموکرات با بیان اینکه به نتیجه آراء ایالت پنسیلوانیا اعتماد دارد، توضیح داد: « تمام شواهد حاکی از آن است که ما در آستانه پیروزی قرار داریم. من اکثریت آراء مردمی را از آن خود کرده‌ام و ما ۳ میلیون رأی مردمی بیشتر داریم».
بایدن تصریح کرد: «حاشیه پیروزی من در ایالات‌های ویسکانسین و میشیگان از حاشیه پیروزی ترامپ در انتخابات قبلی بیشتر است».
وی همچنین افزود: «واضح است که در حال پیروز شدن در تعداد کافی ایالت برای کسب ۲۷۰ رأی الکترال هستیم».
***
23:05
شمار آرای الکترال جو بایدن به 248 رسید
***
22:48
آغاز دعوای ستادهای انتخاباتی بایدن و ترامپ
ستاد انتخاباتی بایدن: ترامپ در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود است
ستاد انتخاباتی بایدن اعلام کرد که درخواست ستاد ترامپ برای بازشماری آرا در ویسکانسین تلاشی رای سرپوش گذاشتن بر شکست است.
ستاد ترامپ خواستار توقف شمارش آرا در میشیگان شد
ستاد ترامپ اعلام کرد که دادخواستی را به دادگاه میشیگان داده که طی آن خواستار توقف شمارش آرا در میشیگان شده است. ستاد ترامپ مدعی شده که به نمایندگان این ستاد دسترسی کافی برای حضور و نظارت در محل‌های شمارش آرا داده نشده است.
***
20:07
ستاد بایدن: اگر ترامپ به دیوان عالی رجوع کند با «شکست شرم‌آور« مواجه خواهد شد
ستاد انتخاباتی بایدن هشدار داد در صورتی که دونالد ترامپ برای به چالش کشاندن آرای پستی به دیوان عالی رجوع کند با شکستی شرم‌آور مواجه می‌شود.
 ترامپ: ایالت‌هایی که برده بودم یکی یکی ناپدید می‌شوند!
 رئیس جمهور آمریکا گفت، با اینکه در بسیاری از ایالت‌ها پیروز شده بود، شمارش آرای مخدوش (پستی) باعث شد این ایالت‌ها یکی پس از دیگری ناپدید شوند
***
18:13
فرماندار جمهوری‌خواه «ورمونت» به بایدن رأی داد
«فیلیپ اسکات» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت «ورمونت» مجدداً در انتخابات فرمانداری آمریکا پیروز شد.
این پیروزی در حالی است که وی فاش شد که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به «جو بایدن» نامزد دموکرات رأی داده است.
***
14:15
وضعیت ایالات کلیدی باقیمانده
در ایالت مهم پنسیلوانیا با ۲۰ رأی الکترال ، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با اختلاف بیش از ۱۲ درصد و کسب ۵۵.۸ درصد از آراء از «جو بایدن» نامزد دموکرات با ۴۳.۱ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.
در کارولینای شمالی با ۱۵ رأی الکترال نیز با شمارش ۹۴ درصد آراء، ترامپ با کسب ۵۰.۱ درصد آراء از بایدن با ۴۸.۷ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.
در ایالت جورجیا با ۱۶ رأی الکترال، با شمارش ۹۴ درصد آراء، ترامپ با کسب ۵۰.۵ درصد آراء از بایدن با ۴۸.۳ درصد آراء پیشی گرفته است.
در ایالت نوادا با ۶ رأی الکترال، با شمارش ۶۷ درصد آراء، بایدن با کسب ۵۰ درصد آراء از ترامپ با ۴۷.۹ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.
در ایالت میشیگان با ۱۶ رأی الکترال، با شمارش ۸۰ درصد از آراء رئیس‌جمهور آمریکا با اختلاف ۵ درصد و کسب حمایت ۵۱.۷ درصد از رأی دهندگان از «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها با کسب حمایت ۴۶.۷ درصد از رأی دهندگان جلوتر قرار گرفته است.
در ایالت ویسکانسین با ۱۰ رأی الکترال، با شمارش ۹۵ درصد از آراء ویسکانسین با ۱۰ رأی الکترال، جو بایدن با کسب ۴۹.۴ درصد از آراء از دونالد ترامپ با ۴۹.۱ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.
***
12:07
پیروزی بایدن در آریزونا قطعی شد. آسوشیتدپرس می گوید طبق نتایج، یازده کالج الکترال این ایالت از آن بایدن شده است. این برای نخستین بار از سال 1948 است که دموکراتها در این ایالت به پیروزی می رسند.

 
***
12:00
ترامپ: ما پیروز انتخابات شدیم اما تقلب بزرگی در حال رخ دادن است
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود در حالیکه شمارش آراء  هنوز به پایان نرسیده است، خود را پیروز انتخابات اعلام کرد و گفت: «ما برای یک جشن بزرگ آماده می‌شویم».
وی با اشاره به احتمال تقلب در انتخابات گفت: «واضح است که ما پیروز انتخابات شدیم اما تقلب بزرگی در حال رخ دادن است که این باعث شرمساری این کشور است. به دیوان عالی خواهیم رفت».
رئیس‌جمهور آمریکا ضمن قدردانی از میلیون‌ها نفری که به وی رأی‌داد‌اند، گفت که بعضی به دنبال سلب حق آنها هستند.
در حالیکه هنوز شمارش آراء تکمیل نشده است، ترامپ مدعی پیروزی در پنسیلوانیا با 20 رأی الکترال شد.
****
10:37
آخرین وضعیت آرای مردمی
تا این لحظه شمارش آراء در ایالات آمریکا نشان می‌دهد که «جو بایدن» نامزد دموکرات با کسب ۶۵ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۴۸۸ رأی موفق به کسب ۴۹.۸ درصد از آراء مردمی شده است و از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با کسب ۶۳ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۲۵۱ رأی، توانسته ۴۸.۵درصد از آراء مردمی را کسب کند.
***
10:16
نتیجه شمارش ۹۱ درصد آرای جورجیا:
ترامپ ۵۰.۶ درصد
بایدن ۴۸.۱ درصد
***
09:29
ترامپ: می‌خواهند پیروزی را از ما به سرقت ببرند، اجازه نمی‌دهیم
دونالد ترامپ در پیامی که در صفحه توییتر خود ضمن متهم کردن دموکرات‌ها به تلاش برای سرقت انتخابات گفت: «ما بسیار جلوتر قرار داریم اما آنها تلاش می‌کنند انتخابات را به سرقت ببرند. هرگز چنین اجازه‌ای را نمی‌دهیم. بعد از بسته شدن حوزه‌های رأی‌گیری دیگر نمی‌توان رأی داد!».
***
09:24
بایدن: ما در راه پیروزی در انتخابات هستیم 
جو بایدن نامزد دموکرات‌ در اولین سخنرانی خود در حالیکه هنوز شمارش آراء به اتمام نرسیده، به هواداران خود گفت که ناامید نشوید و در مسیر پیروزی قرار داریم.
وی در جمع هواداران خود در خصوص پیروزی در انتخابات ابراز امیدواری کرد و گفت: «ما این انتخابات را خواهیم برد، ایمان داشته باشید».
***
09:18
بایدن به زودی سخنرانی خواهد کرد
جو بایدن نامزد دموکرات به زودی سخنرانی خواهد کرد، این نخستین بار است که یک نامزد ریاست‌جمهوری در چنین مرحله‌ای از شمارش آرا سخنرانی می‌کند.
***
09:15
پیروزی ترامپ در فلوریدا
دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در ایالت کلیدی فلوریدا پیروز شد. او به این ترتیب ۲۹ رای الکترال این ایالت کلیدی را به دست آورد. 
***
09:00
ترامپ با پیروزی در ایالات مونتانا، آیووا، تگزاس، اوهایو، فلوریدا، آیداهو، یوتا، کارولینای جنوبی، کانزاس، منطقه نبراسکا، ویومینگ، داکوتای جنوبی و شمالی، نبراسکا، لوئیزیانا، آرکانزاس، ایندیانا، تنسی، اوکلاهما، میسیسیپی، میزوری،‌ آلاباما، ویرجینیای غربی و کنتاکی موفق به کسب 210 آراء الکترال شده است.
از طرف دیگر، جو بایدن با پیروزی در ایالات ورمونت، ویرجینیا، کنتیکت، دیلاور، منطقه کلمبیا، ایلینوی، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، رودآیلند، کلرادو، نیویورک، کالیفرنیا،اورگن، آریزونا، واشنگتن، هاوایی، نیومکزیکو، نیوهمپشایر، مین، موفق به کسب 237 آراء‌ الکترال شد.
***
05:57
جو بایدن همانطور که پیش‌بینی می‌شد در ایالت‌های نیومکزیکو و نیویورک بر دونالد ترامپ غلبه کرد.

***
05:44
ترامپ در ۴ ایالت دیگر پیروز شد
ترامپ در ایالت‌های نبراسکا، وایومینگ، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی برنده شد. این ایالت‌ها روی هم رفته ۱۴ رأی الکترال دارند. تا اینجا بایدن ۱۱۹ رأی الکترال و ترامپ ۹۲ رأی الکترال دارد. 
***
05:32
آخرین نتیجه آرای الکترال ترامپ و بایدن
تا این لحظه ترامپ 92 رأی الکترال و جو بایدن 119رأی الکترال به دست آورده است. 
***
05:26
ترامپ و بایدن تا این لحظه در کدام ایالت‌ها پیروز شده‌اند؟
دونالد ترامپ:
ترامپ در ایالت‌های اوکلاهاما، آرکانزاس، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما، تنسی، کنتاکی، ویرجینای غربی و کارولینای جنوبی پیروز شده است. ترامپ برنده ۶۱ رأی الکترال شده است.
جو بایدن:
نامزد حزب دموکرات در ایالت‌های ایلینوی، ویرجینیا، مریلند، نیوجرسی، رود آیلند، دلاور، کانکتیکات، ماساچوست و ورمونت پیروز شده است. او تا اینجا ۸۵ رأی الکترال به دست آورده است.
***
05:12
دونالد ترامپ همانطور که انتظار می‌رفت در ایالت آرکانزاس پیروز شد.

 
***
05:06
تیجه شمارش ۳۵ درصد آرای تگزاس: 
بایدن ۵۲ درصد
ترامپ ۴۶ درصد
***
04:56
دونالد ترامپ همانطور که پیش‌بینی می‌شد در ایالت می سی سی پی پیروز شد.

 
***
04:48
نتیجه شمارش ۳۴ درصد آرای ایالت کلیدی اوهایو:
بایدن ۵۶ درصد
ترامپ ۴۱ درصد
***
04:36
جو بایدن همانطور که انتظار می‌رفت در ایالت‌های رودآیلند، نیوجرسی، ماساچوست، مریلند، ایلینوی، دلاور و کنتیکت پیروز شد.


***
04:33
دونالد ترامپ در سه ایالت میسوری، آلاباما، تنسی و اوکلاهاما هم به پیروزی رسید.
***
04:28
ترامپ در ایالت کارولینای جنوبی پیروز شد و 9 رای الکترال دیگر کسب کرد.
***
04:21
در ایالت اوهایو با شمارش ۶ درصد آرا جو بایدن با ۷۴ درصد آرا از ترامپ با ۲۴ درصد آرا پیش افتاده است. این ایالت ۱۸ رأی الکترال دارد. 
***
04:17
نتیجه شمارش ۷۲ درصد آرای فلوریدا:
بایدن ۵۰ درصد
ترامپ ۴۸ درصد
***
04:13
جو بایدن در ایالت ویرجینیا پیروز شد و به این ترتیب ۱۳ رای الکترال این ایالت را کسب کرد.

 
***
04:06
پیروزی ترامپ در ویرجینیای غربی
ان پی آر /ترامپ برنده قطعی ایالت ویرجینیای غربی و 5 رای الکترال این ایالت است.
***
04:03
جو بایدن، نامزد حزب دموکرات پس از شمارش ۴ درصد آراء با کسب ۵۴ درصد در ایالت کلیدی جورجیا پیشتاز است.

***
04:00
نتیجه شمارش ۴۶ درصد آرای فلوریدا:
ترامپ ۴۹.۹ درصد
بایدن ۴۹.۲ درصد
***
03:55
نتیجه شمارش ۳۵ درصد آرای ایالت فلوریدا:
بایدن ۵۰ درصد
ترامپ ۴۸ درصد
***
03:51
نتیجه شمارش ۲۲ درصد کل آراء در ایالت فلوریدا با ۲۹ رای الکترال:
بایدن ۴۹ درصد
ترامپ ۴۹ درصد
***
03:44
جو بایدن همانطور که انتظار می‌رفت در ایالت ورمونت (ایالتی که برنی سندرز سناتور آن است) پیروز شد.

رای‌گیری در ایالت جورجیا پایان یافت. دونالد ترامپ در ایالت کنتاکی پیروز شد.

***
03:30
در برخی از ایالت ها از جمله ایندیانا، نیوهمپشایر، ترامپ فعلا نسبت به جو بایدن رقیب دموکرات خود پیشی گرفته و در ایالت کنتاکی، بایدن پیشتاز است است.
منابع خبری آمریکا، در برخی ایالت های آمریکا، روند اخذ رای به تازگی خاتمه یافته و کار شمارش آرا آغاز شده است.
با توجه به اینکه کار شمارش آرا تازه شروع شده، هنوز درصد بسیاری کمی از رای ها شمارش شده است.
در ایالت کنتاکی تا این لحظه 8 درصد آرا شمارش شده و از این میزان رای شمرده شده، بایدن با کسب بیش از 53 درصد آرا پیشتاز است.
در ایالت ایندیانا، تا لحظه انتشار این خبر تنها سه درصد از آرای ماخوذه شمارش شده که دونالد ترامپ حدود 57 درصد آن را از آن خود کرده است.
روند اخذ رای در دیگر ایالت های آمریکا نیز رو به پایان است.
***
این انتخاب سرنوشت رقابت میان «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا را مشخص خواهد کرد اما علاوه بر آن تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا نیز مشخص خواهند شد.
صندوق‌ها در زمان‌های متفاوتی در ایالت‌های مختلف سراسر آمریکا بسته خواهد شد. آلاسکا آخرین ایالتی خواهد بود که صندوق‌های خود را می‌بندد و  انتخابات در آن پایان می‌یابد. 
در اغلب ایالت‌ها، ساعت ۶ صبح به وقت شرقی (۱۴ و سی به وقت تهران) صندوق‌های رای‌گیری باز و در دیرترین زمان تا ۹ شب به وقت شرقی (۵ و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بسته خواهد شد.
تایید نتایج ایالت‌ها از ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) آغاز خواهد شد که البته اگر نیاز به بازشماری آرا باشد، در این تاریخ ممکن است تاخیر ایجاد شود. همه ایالت‌ها به استثنای کالیفرنیا باید تا ۸ دسامبر (۱۸ آذر) روند تایید را به پایان برسانند. همه اختلاف‌ها و بازشماری‌ها هم باید تا این تاریخ تعیین تکلیف شده باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات