صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۲۵۹۲۴
کتابی که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند

کتابهایی با موضوع انحطاط آمریکا

وودوارد در کتاب «ترس» جزئیات بی‌سابقه‌ای از زندگی و تصمیمات ترامپ را مطرح می‌کند. آشفتگی در کاخ سفید موضوعی است که در تمام بخش‌های این اثر به چشم می‌خورد.
کتابهایی با موضوع انحطاط آمریکا

صفحه توئیتر منتسب به رهبر معظم انقلاب با انتشار تصویری از کتاب «ترس»، سخنان روز گذشته ایشان درباره انحطاط آمریکا را بازنشر کرد. ایشان فرموده بودند: آمریکا به‌شدت دچار انحطاط است. این حرف خود نویسندگان داخل آمریکا است. در این سال‌ها چند کتاب نوشته‌اند که پرده‌ها را بالا می‌زند، یکی از این کتاب‌ها را که به فارسی ترجمه شده، خواندم؛ پر از شواهد انحطاط آمریکا است. تمام کتاب نشان‌دهنده انحطاط نظام سیاسی آمریکا با حرکات رئیس جمهور آمریکا است.

کتابهایی با موضوع انحطاط آمریکا

کتابی که بختک کاخ سفید لقب گرفت

وودوارد شرحی واقع‌بینانه و مستند از دولت ترامپ ارائه می‌دهد و برای نخستین‌بار واقعیت‌هایی را بیان می‌کند که تاکنون در هیچ کجا مطرح نشده است. یکی از این موارد نقشهٔ ترور بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، است. این کتاب که به‌گفته منتقدان همچون بختکی بر کاخ سفید ترامپ سایه افکنده است، بر اساس صدها ساعت مصاحبه و همچنین اسناد دولتی تهیه شده است.

وودوارد به‌نقل از رایْنس پریبِس، رئیس سابق ستاد کاخ سفید، در مورد وضعیت دولت ترامپ می‌نویسد: «وقتی یک مار، موش، شاهین، خرگوش، کوسه و فُک را در باغ‌وحشی بدون دیوار می‌اندازید، اوضاع افتضاح می‌شود، این وضعیتِ کاخ سفید است.»

انتشار این کتاب واکنش دونالد ترامپ را نیز به‌همراه داشت. او محتوای این کتاب را یک جوک خواند و نویسنده را به دروغگویی متهم کرد.

«ترس» تاکنون با ترجمه‌های مختلفی وارد بازار کتاب ایران شده است، از جمله این ترجمه‌ها، کتابی است که با برگردان میلاد فشتمی، از سوی نشر اختران به چاپ رسیده است.

کتابهایی با موضوع انحطاط آمریکا

 

کتاب دیگری که درباره ترامپ و کاخ سفیدِ او در ایران منتشر شد،‌ «آتش و خشم» نوشته مایکل وولف یک خبرنگار دیگر آمریکایی است. آن‌چه در این‌کتاب از کاخ سفید دولت ترامپ به تصویر کشیده شده، هرج‌ومرج، بی‌برنامگی، جنگ درونی و دوطرفه درون کاخ سفید و یک رئیس‌جمهور بی‌سواد، خودرای، احساسی، غیرمعقول و مترسک‌وار است به‌شدت تحت تأثیر اطرافیانش است چون خودش برنامه و استراتژی خاصی خود ندارد. این‌کتاب هم با ترجمه علی سلامی و توسط همان انتشارات مهراندیش منتشر شد.

کتابهایی با موضوع انحطاط آمریکا

کتاب «خیلی زیاد، اما همیشه ناکافی» هم یکی دیگر از آثار افشاگرانه علیه ترامپ و سیاست‌ امروز آمریکا بود که چندی پیش ترجمه فارسی‌اش به قلم محمد خجسته توسط انتشارات نگاه منتشر شد. این‌کتاب به قلم مری ترامپ برادرزاده رئیس‌جمهور فعلی آمریکا نوشته شده که ترجمه‌اش در ایران، ۲۵ مرداد منتشر شد و ۲۷ مرداد به چاپ دوم رسید.

مری ترامپ گفته تشنج در مناسبات خانوادگی، خود را در همه کردارهای فرزندان، از جمله دونالد ترامپ، متجلی کرده و ترامپ، زاده خانواده‌ای است که مناسبات میان اعضای آن نه بر حسب عشق که بر حسب برنده و بازندگی استوار است. او این‌کنایه را بین نوشته‌های خود آورده که نطفه هر هیولا در کودکی‌اش ریشه دارد. مولف «خیلی‌زیاد، اما همیشه ناکافی» با رویکردی روانشناختی به تحلیل ریشه‌های کودکی و خانوادگی خانواده ترامپ پرداخته است.

 

کتابهایی با موضوع انحطاط آمریکا

یکی دیگر از کتاب‌های افشاگرانه آمریکایی‌ها علیه خودشان، کتاب جان بولتون سیاستمدار تندروی ضد ایرانی آمریکا بود. این‌کتاب که طی مدت کوتاهی با چند ترجمه مختلف در ایران عرضه شد، در برگیرنده خاطرات ۱۸ ماهه حضور بولتون در دولت ترامپ و جایگاه مشاور امنیت ملی اوست. نام کتاب نیز «اتاقی که در آن اتفاق افتاد (خاطرات کاخ سفید)» است.

خروج آمریکا از برجام، انهدام پهپاد جاسوسی گلوباهاوک آمریکا در خلیج فارس توسط ایران، ماموریت نخست‌وزیر ژاپن در سفرش به ایران و دیدارش با رهبر ایران، دیدارهای ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، حواشی حضور ترامپ در پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق (عین‌الاسد)، انفجار نفتکش‌های بندر فجیره امارات، مسائل مربوط به سوریه، اختلافات امریکایی‌ها با اتحادیه اروپا و روسیه از جمله موضوعات مهمی هستند که بولتون در کتاب خود به آن‌ها پرداخته است.

 

کتاب «نه گفتن کافی نیست! (ظهور ترامپیسم: ظهور بحران‌های فزاینده)» نوشته نااومی کلاین بهار سال ۹۸ توسط انتشارات پیدایش به بازار نشر ایران عرضه شد و اثری از یک خبرنگار و مستندنویس دیگر آمریکایی بود. یکی از مفاهیم بنیادی و مهمی که کلاین در این‌کتاب روی آن متمرکز شده، «شوک‌درمانی» است که یکی از سیاست‌های ثابت و اصولی خارجی آمریکا طی دهه‌های گذشته بوده و در قبال خیلی از کشورها به کار گرفته شده است. او معتقد است این‌سیاست حتی روی مردم آمریکا هم آزمایش و انجام شده است.

کتابهایی با موضوع انحطاط آمریکا

 

کتاب «استبداد؛ بیست درس از قرن بیستم» نوشته تیموتی اشنایدر هم یکی از آثاری است که با فاصله کمی از چاپ، ترجمه شد و به بازار کتاب ایران هم راه پیدا کرد. این‌کتاب سال ۹۶ با ترجمه پژمان طهرانیان توسط نشر نو عرضه شد. نویسنده «استبداد» متولد سال ۱۹۶۹ در آمریکاست. اسنایدر به طور دائم برای نشریات نقد و بررسی کتاب نیویورک و ضمیمه ادبی نیویورک تایمز مطلب می‌نویسد. او همچنین عضو کمیته آگاهی موزه یادبود هولوکاست آمریکا و عضو دائم انستیتوی علوم انسانی در وین است.

یکی از مسائلی مهمی که نویسنده این‌کتاب در پی اثبات و افشاگری درباره آن است، این است که ترامپ چگونه با فرمول آدولف هیتلر به قدرت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، انتشارات خبرگزاری فارس نیز در همین راستا کتاب‌هایی چون «به هر قیمت»، «آمریکای جهان سومی»، «امپریالیسم بشردوستانه» و «بیلدربرگی‌ها» را روانه بازار نشر کرده است.علاقه مندان می‌توانند از اینجا این کتاب‌ها را تهیه کنند.

آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات