صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۲۵۹۸۷

عصبانیت ترامپ از خیانت نتانیاهو

روزنامه رأی الیوم در مطلبی با اشاره به خشم دونالد ترامپ از عدم حمایت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آورده است: ترامپ از خیانت نتانیاهو و عدم حمایتش در انتخابات آمریکا، بسیار خشمگین و از اقداماتی که در کمک به نتانیاهو انجام داده، سخت پشیمان است.
این رسانه می‌نویسد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هر آنچه لازم بود به اسرائیلی‌ها داد؛ از مجبور کردن برخی اعراب برای سازش با تل آویو گرفته تا قطع کمک‌های مالی آژانس کمک رسانی به فلسطینی‌ها (آن روا) با هدف گرسنه نگه داشتن و تحقیر آنها و در پایان هم الحاق قدس و بلندی‌های جولان و معامله قرن در مقابل جز قدرنشناسی و خالی کردن پشت وی در لحظات سرنوشت ساز انتخابات نصیبش نشد.

رأی الیوم آورده است: پایگاه‌های خبری و روزنامه‌های اسرائیلی این روز‌ها به صراحت از ناامید شدن ترامپ از نتانیاهو ـ که وی را متحدی راهبردی می‌پنداشت ـ سخن می‌گویند که یک اظهار نظر هم در حمایت از وی و حزبش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیان نکرد و سکوت کامل کرده است. ترامپ احساس می‌کند که نتانیاهو به وی خیانت کرده و ترجیح داده است که سیاست بی طرفی اتخاذ کند.
این رسانه عرب زبان در ادامه می‌نویسد: نتانیاهو قابل سرزنش نیست، بلکه ترامپ کودن که به وی اعتماد کرد، قابل سرزنش است، به ویژه که ترامپ بر این باور بود که نتانیاهو و امثال وی در رأس کمپین انتخاباتی او خواهند بود و رأی دهندگان یهودی یا بخش اعظم آن‌ها را برای رأی دادن به نفعش بسیج خواهند کرد، اما آنچه رخ داد، کاملاً برعکس بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات