خراسان رضوی >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۲۶۰۹۰

تحلیل سناریو‌های پیش روی آمریکا و تأثیر آن بر ایران

تجربه نشان داده که رویکرد دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در قبال ایران دو روی یک سکه و منطبق بر تضعیف انقلاب اسلامی و استثمار دوباره ایران است.
پایگاه بصیرت / سید محمد حسینی/
تحلیل سناریو‌های پیش روی آمریکا و تأثیر آن بر ایران
پس از برگزاری انتخابات آمریکا و در دوران پسا انتخابات هر چند کشمکش‌های سیاسی و حتی میدانی در آمریکا همچنان ادامه دارد، ولی تجربه نشان داده که رویکرد دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در قبال ایران دو روی یک سکه و منطبق بر تضعیف انقلاب اسلامی و استثمار دوباره ایران است. در این موقعیت زمانی بر اساس اتفاق‌هایی که ممکن است پیش بیاید سه سناریو در پیش روست که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
اول اینکه دولت کنونی آمریکا پیروز انتخابات شود و ترامپ در کاخ سفید باقی بماند. در این حال دشمن میتواند با پیگیری تئوری مرد دیوانه و القای دو قطبی جنگ و صلح، بار دیگر مبحث مذاکره و در حقیقت باج خواهی از نظام جمهوری اسلامی را پیش کشیده و با همین سناریو بر انتخابات سال آینده ریاست جمهوری ایران تاثیر گذاشته و سیاست خود در تضعیف جمهوری اسلامی ایران دنبال نماید.
دومین مسیر میتواند شکست دولت مستقر در امریکا و پیروزی بایدن از حزب دموکرات در انتخابات آمریکا باشد. با این اتفاق دشمن میتواند با بازگشت به برجام و تغییر محسوس در اوضاع اقتصادی ایران که از همین حالا شروع شده است، این بار نیز با القای دوقطبی معیشتی سعی کند که ایران را به پای میز مذاکره کشانده و با بهبود ظاهری اوضاع اقتصادی، به همان روش‌هایی که در سال‌های ابتدایی مذاکرات برجام و تا قبل از خروج آمریکا از برجام انجام شد مردم را نسبت به وضعیت معیشتی شرطی کرده و باز هم با سناریویی دیگر بر انتخابات سال آینده ریاست جمهوری تاثیر گذاشته و با جلوگیری از استقرار یک دولت انقلابی موجب کند شدن سرعت رشد و پیشرفت ایران اسلامی شود و کشور و ملت را همچنان معطل سیب و گلابی‌های خیالی نماید.
در سومین حالت میتوان انتظار داشت نتیجه انتخابات در آمریکا به اختلاف داخلی و جنگ قدرت در آمریکا تبدیل شده و موجب تضعیف و افول هر چه بیشتر نظام امپریالیستی انجامد. در این حال با استمرار منازعات داخلی در امریکا میتوان ضمن تبیین ذات نظام استکباری از فرصت پیش آمده، از درگیری داخلی و ضعف و افول نظام آمریکا برای پیشبرد سیاست‌های انقلاب اسلامی بهره برد.
در هر صورت در این بازه زمانی تا قبل از انتخابات، نشر آگاهی و بصیرت در جامعه و در پیروی از گفتمان ولایت میتواند نقشه‌های دشمنان در پیشبرد برنامه‌های پلید خود را به شکست کشانده و موجب ایجاد همدلی در جامعه و استقرار دولتی انقلابی در سال آینده و رشد پیشرفت سریع و روزافزون ایران انقلابی گردد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات