مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره طرح فروش فوری خودروسازان، گفت: آیا از خودروهایی که با قیمت درب کارخانه تحویل داده میشود، خیری به مردم میرسد یا تنها عدهی محدودی از مردم و دلالان از سود تفاوت قیمت کارخانهای و بازار نفع میبرند؟ چرا برخی به صورت رندوم با فشردن یک کلید در برخی مواقع بیش از صد میلیون تومان سود به دست میآورند و در مقابل فردی که در این طرحها برنده نشده از این سود محروم بماند. وی افزود: قیمت خودرو باید تک نرخی و مابه التفاوت قیمت واقعی و قیمت فروش در بازار به صورت مالیات از تولیدکننده پس گرفته و در سایر محلها هزینه شود. میتوان از محل اعتبارات به دست آمده از تک نرخی شدن قیمت خودرو برای اشتغالزایی، نوسازی حمل و نقل عمومی، افزایش حقوق کارمندان، تولید ارزان قیمت محصولاتی مانند لوازم خانگی و... استفاده کرد. در حال حاضر بسیاری از کالاها از جمله ارز، خودرو و... چند نرخی است، این وضعیت فسادزا بوده و خیر آن نه تنها نصیب تولیدکننده و مصرف کننده نمیشود، بلکه تنها جیب دلالان و سوداگران را پر میکند، با تداوم این روند قدرت خرید مردم کاهش یافته و منابع دولتی بدون آنکه منفعتی به مردم برساند کم می شود.