صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۲۶۶۳۳

نوبخت: سال آینده نیز یارانه ۴۵ هزار تومانی پرداخت می‌شود/افزایش قیمت پیامک در بودجه 1400/دولت به فرزند سوم خانواده‌های بدون مسکن وام 70 میلیونی می‌دهد

نوبخت: سال آینده نیز یارانه ۴۵ هزار تومانی پرداخت می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: یارانه ۴۵ هزار تومانی در سال ۱۴۰۰ نیز پرداخت می‌شود. دلار ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی در نظر گرفته شده، اما چنانچه شرایط طوری باشد که این ارز حذف شود، یارانه‌ها ۲ تا ۳ برابر می‌شود. افزایش یارانه معیشتی در بودجه در نظر گرفته شده است. همه کارکنان دولت حقوقشان ۲۵ درصد اضافه می‌شود. افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر در دستگاه‌های اجرایی و همچنین نیرو‌های مسلح به میزان ۲۵ درصد است؛ بنابراین میزان افزایش حقوق سال آینده ۲۵ درصد خواهد بود. برای کادر درمان بودجه‌هایی در نظر گرفته شده است. حتی سربازان حقوقی که می‌گرفتند در این بودجه دو برابر شده است.

افزایش قیمت پیامک در بودجه 1400
در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که به مجلس تقدیم شد اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی موظف شده‌اند علاوه بر قیمت مصوب هر پیامک، مبلغ ۱۰ ریال از استفاده‌کنندگان این خدمات دریافت و به حساب خزانه واریز کنند. بر اساس تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، درآمد حاصله تا یک‌هزار میلیارد ریال برای اجرای قوانین حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابان در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد.  

دولت به فرزند سوم خانواده‌های بدون مسکن وام 70 میلیونی می‌دهد
دولت در لایحه بودجه سال 1400 برای خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم شوند وام ۷۰ میلیون تومانی با بازپرداخت 20 ساله در نظر گرفته است.
در بند ه تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است: در اجرای بندهای ت و ث ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه موضوع پشتیبانی از فرزند آوری، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مبلغ ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال از طریق بانک‌های عامل و از محل سپرده‌های جاری و قرض الحسنه نظام بانکی، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به میزان ۷۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله برای خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شده و یا می‌شوند، اقدام نماید.
رشد اقتصادی با نفت و بدون اعلام شد
مرکز آمار ایران اعلام کرد: در شش ماهه نخست سال ١٣٩٩رشته فعاليت‌هاي گروه كشاورزي ١,٧، گروه صنایع و معادن ٠.٧- و گروه خدمات ٣.٥- درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد داشته است. همچنین در تابستان ٩٩ رشد محصول ناخالص داخلی (رشد اقتصادی ) با نفت به ٠.٢ درصد و بدون نفت به ٠.٢- درصد رسید.
محصول ناخالص داخلي به قيمت ثابت سال ١٣٩٠ در شش ماهه نخست سال ١٣٩٩ به رقم ٣٤٤٣ هزار ميليارد ريال با نفت و ٣٠٠٠ هزار ميليارد ريال بدون احتساب نفت رسيده است، در حاليكه رقم مذكور در مدت مشابه سال قبل با نفت ٣٥١٠ هزار ميليارد ريال و بدون نفت ٣٠٣٩ هزار ميليارد ريال بوده كه نشان از رشد ١,٩- درصدي محصول ناخالص داخلي با نفت و  ١.٣- درصدي محصول ناخالص داخلي بدون نفت در شش ماهه نخست سال ١٣٩٩ دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات