صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۲۶۶۳۴
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ناخوشایندی دشمن از قاطعیت مجلس در تصویب طرح اقدام راهبردی

طرح اقدام برای رفع تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران یک ضرورت عینی جامعه بود که مجلس شورای اسلامی با فهم عمیق از چنین ضرورتی تلاش کرد در کوتاه ترین زمانی که ممکن است طرحی به تصویب برسد و انجام این کار را در عمل و با طی نمودن تشریفات قانونی محقق سازد
گروه سیاسی- زهرا ظهروند/ عباس مقتدایی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناخوشنودی دشمن از سرعت، دقت و قاطعیت مجلس در طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گفت: آنها مجلسی که بتواند به سرعت مسیر را تشخیص دهد و قانونگذاری را با دقت و سرعت انجام دهد و در راس امور باشد را، نمی پسندند.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بصیرت در خصوص حواشی ایجاد شده در  خصوص طرح راهبردی اقدام برای لغو تحریم ها گفت: طرح اقدام برای رفع تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران یک ضرورت عینی جامعه بود که مجلس شورای اسلامی با فهم عمیق از چنین ضرورتی تلاش کرد در کوتاه ترین زمانی که ممکن است طرحی به تصویب برسد و انجام این کار را در عمل و با طی نمودن تشریفات قانونی محقق سازد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: به همین جهت از یکشنبه صبح تا چهارشنبه بعدازظهر، یک طرح دو فوریتی به تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید و به رئیس جمهور ابلاغ شد. صرف انجام این کار نشان داد که مجلس یازدهم از دقت، سرعت، قاطعیت و چابکی لازم برای انجام کارها بهره مند است؛ موضوعی که خوشایند برخی در درون و دشمنان ما در خارج از کشور نیست؛ آنها مجلسی که بتواند به سرعت  مسیر را تشخیص دهد و قانونگذاری را با دقت و سرعت انجام دهد و در راس امور باشد را، نمی پسندند.

مقتدایی با بیان اینکه دنباله های دشمن در داخل کشور نیز به هراس افتاده اند، تصریح کرد:آنها احساس می کنند مجلسی با این ویژگی ها احتمال اینکه دست آنها را با سرعت و دقت کوتاه کند دارد؛ بنابراین تلاش می کنند تا همچنان بر طبل تضعیف مجلس که در سال های گذشته گفته اند و به نتیجه هم رسیده اند بکوبند. بنابراین ما باید به این نکته توجه کنیم که در جریان تصویب این قانون، وحدت قابل توجهی در کشور نیز پدید آمد.

وی با اشاره به وحدت مجلس با نهادهای مهم و تاثیرگذار، اظهار کرد: اینکه مجلس شورای اسلامی بتواند با نهادهای مهم و تاثیرگذاری مثل شواری عالی امنیت ملی به وحدت برسد و نظرات آنها را اخذ کند اما نظر خود را هم اعمال کند و اینکه شواری نگهبان و مجلس از چنان تفاهمی برخوردار باشند که در کوتاه ترین زمان، هماهنگی های لازم برای تایید مصوبه مجلس پدید آید، نکات حاشیه ای مهمی هستند که ایجاد چنین وحدتی، یک موفقیت عظیم برای مجلس شواری اسلامی و به طور کلی برای کشور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس به مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: یادمان باشد که مجلس در روزهای اخیر، مصوبه ای داشته است که موضوع معیشت مردم را به تصویب رساند و شورای نگهبان تایید کرد و به رئیس جمهور ابلاغ شده است تا اقدامات اجرایی را انجام دهد.
 
یادمان باشد که در زمینه مسکن، مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کرد و مصوبه ای را داشته است که آن مصوبه اکنون قابلیت اجرایی یافته است. یادمان باشد که در خصوص مالیات هم، مجلس ورود کرده است و اکنون به خاطر بسپاریم که در تاریخ 9/9/99 مجلس انقلابی اعلام کرد که مماشات با دشمن و زمان دادن به دشمن، حدی دارد و صبر مردم ایران یکجا به پایان خواهد رسید و برای حفظ منافع ملت، وارد اقدامات مبتنی بر واقعیت ها خواهند شد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: سکولارهای اندکی که در کشور وجود دارند، همچنین رویکردهای لیبرالی که در بخشی از بدنه مدیریت کشور جا خوش کرده است و اکنون خود را در خطر می بینند و عاقبت خود را مبتنی بر مصوبه مجلس، تنبیه و مجازات در برابر جرم می بینند، طبیعی است که ناله کنند. این ناله ها برای آنها مفید نخواهد بود، اما اقدامات حساب شده مجلس می تواند ریل اجرایی کشور را تسهیل و لکوموتیوِ از خط خارج شده را مجدا به مسیر بازگرداند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات