تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۲۶۸۲۲

این توهین روشن است، «اگر» ندارد!

چندی پیش کلیپی از مصاحبه آقای عیسی کلانتری یکی از معاونین رئیس‌جمهور محترم منتشرشده است که ایشان در آن مصاحبه صحبت‌هایی داشتند که خلاف واقع، شبهه انگیز، توهین‌آمیز و حاوی تحریفاتی بود. بسیج اساتید حوزه علمیه قم در پاسخ به صحبت‌های ایشان مصاحبه‌ای با استاد بسیجی جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی نادری قمی ترتیب دادند که متن کامل این مصاحبه در ادامه خواهد آمد
پایگاه بصیرت / محمدمهدی نادری قمی

چندی پیش کلیپی از مصاحبه آقای عیسی کلانتری یکی از معاونین رئیس‌جمهور محترم منتشرشده است که ایشان در آن مصاحبه صحبت‌هایی داشتند که خلاف واقع، شبهه انگیز، توهین‌آمیز و حاوی تحریفاتی بود. بسیج اساتید حوزه علمیه قم در پاسخ به صحبت‌های ایشان مصاحبه‌ای با استاد بسیجی جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی نادری قمی ترتیب دادند که متن کامل این مصاحبه در ادامه خواهد آمد.

بسم الله الرحمن الرحیم

 صحبت ما در خصوص مطلبی است که اخیراً در کلیپی از آقای عیسی کلانتری منتشرشده است. گفته‌های ایشان از چند جهت قابل مناقشه است اول اینکه می‌گوید: «من نمی‌دانم بین امام و آمریکا مذاکره بوده یا نه»؛ این جمله شبهه برانگیز است، گویا حضرت امام پشت پرده مسائلی را با آمریکا داشته‌اند که دیگران و ما خبر نداریم، با این حرف گویا ایشان می‌خواهد حضرت امام را به‌نوعی طرفدار مذاکره‌ای که چندین سال کشور ما را درگیرد کرده است نشان دهد.

 از جهت دیگر این‌که می‌گویند: «آمریکا پشت شاه را خالی کرد»، با واقعیت‌های تاریخ تطابق ندارد، ما و ایشان در زمان انقلاب بودیم و می‌دانیم آمریکا تا آخرین روزها و تا جایی که ممکن بود، شاه را حفظ کرد. مستندات زیادی دراین‌باره وجود دارد. یکی از قوی‌ترین مستندات، وقتی در اواخر دوران شاه ژنرال هایزر به ایران می‌آید با سران ارتش ایران جلسه‌ای برگزار می‌کند. در این جلسه، هایزر صریحاً خطاب به فرماندهان ارتش می‌گوید: «هرچقدر از این تظاهرات کنندگان لازم است برای حفظ شاه بکشید» این نشان از تمام تلاش آمریکایی‌ها برای پشتیبانی از شاه است و این‌که ایشان تعبیر می‌کنند «آمریکا پشت شاه را خالی کرد» درست نیست. آمریکا در حفاظت از شاه تا دقیقه ۹۰ هر کاری از دستش برمی‌آمد انجام می‌داد، اما وقتی شرایط به‌گونه‌ای شد که نتوانستند شاه را حفظ کنند به ناچار دست از حمایت شاه برداشتند و این موج انقلاب بود که قوت و شدت پیدا کرد تا جایی که شاه مجبور به فرار شد.

 در گفته ایشان تعبیر اهانت‌آمیز «فرزند ناخلف آمریکا» در مورد حضرت امام است. من عرض می‌کنم شما یا آمریکا را نمی‌شناسید و یا معنای فرزند ناخلف را نمی‌دانید یا هردو را. فرزند ناخلف یعنی امام فرزند آمریکا بود در دامن آمریکا بزرگ شد. آمریکایی‌هایی که خوی استکبار گری ظالمانه، وحشی‌گری، غارت، چپاول و... دارند ولی امام فرزند ناخلفی بود که صفات آن‌ها را به ارث نبرد! این چه تعبیری است؟! کجا حضرت امام در دامان آن‌ها بزرگ شد؟ این تعبیر در مورد رهبر کبیر انقلاب رضوان‌الله علیه بسیار زننده، نابجا و توهین‌آمیز است. امام فرزند اسلام بود، فرزند حوزه‌های علمیه بود.

درهرحال این اولین نکته شاذی نیست که از آقای کلانتری بروز کرده است. نکات دیگری نیز ایشان گفته بودند ازجمله بحثی که راجع به تک‌خوانی زنان به نقل از آقای محمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق ایران مطرح کردند که ایشان گفته‌اند حضرت امام به من فرمودند: «تک‌خوانی زنان را شما آزاد کنید» که دفتر نشر آثار حضرت امام در سایت جماران گفتند حرف‌های ایشان از جهات مختلف مخدوش است. آقای خاتمی نیز گفتهٔ ایشان را تکذیب کرده و گفتند: «چنین استفتایی از امام نکردم و امام هم هیچ‌وقت چنین جوابی به من ندادند، اصلاً داستان چیز دیگری بود.» البته این فتواست و استفتاء نیست و حضرت امام و برخی از مراجع هم دارند که «اگر مفسده‌ای نداشته باشد جائز است» ولی این‌که به‌صورت کلی بیایند تک‌خوانی زنان را مانور بدهند و از حضرت امام مایه بگذارند درست نیست.

مورد دیگر اینکه بعد از فرار کاوه مدنی از کشور، باز از چنین شخصی در مصاحبه خود با تعابیر بلندی نام می‌برد گویا نخبه علمی کشور را از دست دادیم در حالی که آقای کاوه مدنی که قبل از خود ایشان وزیر کشاورزی بود، یک جاسوس و خیانت‌کار به کشور بود. این‌که خود آقای کلانتری چطور در این مسند راه پیداکرده است جای سؤال دارد!

 از دیگر بحث‌هایی که ایشان به تمسخر گرفتند، بحث خودکفایی محصولات داخلی بود، به‌خصوص گندم که یک محصول استراتژیک برای کشور ما محسوب می‌شود. باعث تعجب است که چنین شخصی در نظام جمهوری اسلامی ایران مسند نظارت معاونت ریاست جمهوری به ایشان داده می‌شود؛ و در این مصاحبه اخیر که اهانت به امام کردند دفتر نشر امام هم موضع‌گیری کردند و گفتند: «کمترین کار این است که عذرخواهی کند» و گرچه ایشان عذرخواهی هم کردند ولی فایده‌ای نداشت چون ایشان گفتند «اگر» توهینی شده است، این توهین روشن است «اگر» ندارد ما خواهان برخورد با ایشان خصوصاً از طرف رئیس‌جمهور محترم هستیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات