صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۷۲۷۹

حماسه 9 دی انقلاب اسلامی را بیمه کرد/فتنه 88 شورش اشرافیت علیه جمهوریت

9 دی اوج شور و خروش ملت برای دفاع از انقلاب و حقیقت جمهوری اسلامی بود و لذا گرامیداشت 9 دی چند پیام روشن دارد.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی/ گفتگو با نمایندگان مجلس
9دی ماه یکی از ایام الله انقلاب اسلامی است، چراکه مردم با لبیک به ولی زمان و حضور گسترده در خیابان ها موجی خروشان علیه فتنه گران ایجاد کردند که در تاریخ ماندگار شد. 9 دی ماه روزی است که دست دشمنان از سر کشورمان کوتاه شد و به همه دنیا اثبات شد که این ملت بر سر آرمان های انقلابی شان پایبد هستند.
 
9 دی ماه حماسه ای حسینی است که ادامه دهنده قیام عاشورا و مبارزه حق علیه باطل است و دنیا فهمید که این ملت را نمی توان از مسیر اسلام ناب محمدی(ص)خارج کرد.
 
در همین خصوص با چند تن از نماینده های مجلس گفت و گو کردیم که در ادامه می آید:
عباس مقتدایی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری بصیرت در خصوص «لزوم گرامیداشت 9 دی ماه» گفت: دی ماه نشان داد که زیرساخت های موجود در ساختارهای سیاسی- اجتماعی ایران از چنان استحکامی برخوردار است که می تواند یک ملت و یک کشور و نظام سیاسی را به راحتی از بحران ها عبور دهد. کشورهای مخالف وما و دشمنانمان به خوبی متوجه شدند که ایران یک کشور معمولی که با یک باد ممکن است به لرزش درآید، نیست؛ بلکه اینجا ساختارهای قوی و مبانی عمیق فکری، اجرایی، عملیاتی، سازمانی و نهادی چنان با همدگیر گره خورده است که حتما یک کشور تمدن ساز و روبه پیشرفت وجود دارد.

تجلی بصیرت در داخل/ظهور ناامیدی دشمنان خارجی
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مدافع و پیام آور دیدگاهی است که استقلال، دوری از نظام سلطه و عدم چشم داشت به مرزهای کشورهای دیگر یا خاک آنها را مورد توجه قرار می دهد؛ جمهوری اسلامی ایران الهام بخش است و در عرصه های قدرت نرم هم درداخل و هم در خارج می تواند حرف برای گفتن داشته باشد. 9 دی ماه تجلی بصیرت در داخل و ظهور ناامیدی دشمنان در خارج بود و به نظر می رسد در این مقطع تاریخی 9 دی، بیمه شدن کشور کاملا محقق شد.

مقتدایی با بیان اینکه دشمنان ما متوجه شدند که این نظام با این ساختار و با این استحکام، یک نظامی نیست که با برنامه ریزی های ساده و معمولی به خطر بیفتد، خاطرنشان کرد: البته درس های بسیار عمیقی از 9 دی ماه برای کشورها حاصل شد که در سال های بعد کمک کرد تا روند حرکت رو به پیشرفت ملت شدت بگیرد.جریان های داخلی هم باید دقت کنند که نمی توان این خواست ملی برای حرکت رو به رشد را نادیده گرفت و نباید اسیر طمع ورزی های بیگانگان شد. 9 دی ماه بار دیگر پیام اتکاء به درون، برای همه احذاب و جریان ها را گوشزد نمود.

فتنه 88 شورش اشرافیت علیه جمهوریت
احمد راستینه هفشجانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در همین خصوص به خبرنگار ما گفت: فتنه 88 سرآغاز بدعهدی های بزرگی بود که توسط فتنه گران شکل گرفت. به عبارتی سال 88 را باید شورش اشرافیت علیه جمهوریت دانست و برخی از سیاسیون غرب گرای وا داده که در دوره های گذشته هزینه های سنگینی بر کشور تحمیل کردند، چون نتوانستند اعتماد مردم را در آراء خود جلب کنند وارد میدان شده و صحنه ای را ایجاد کردند که تقابل و گسل واقعی بین مردم و حاکمیت و مردم با مردم به وجود آمد.

راستینه افزود: این گناه نابخشودنی است؛ افرادی که امروز از آنها به اسم سران فتنه یاد می کنند و در محدودیت های حصر قرار گرفتند به این دلیل است که هزینه هایی که فتنه در اقتصاد و فرهنگ کشور و همچنین آینده کشور ایجاد کرد، غیرقابل بخشش است؛ لذا ما معتقد هستیم که 9 دی اوج شور و خروش ملت برای دفاع از انقلاب و حقیقت جمهوری اسلامی بود و لذا گرامیداشت 9 دی چند پیام روشن دارد.

وی در ادامه با اشاره به پیام های 9 دی ماه اظهار داشت: پیام اول این است که ما با فتنه آفرینی و سوءاستفاده از ظرفیت هایی که انقلاب برای حضور آنها در عرصه سیاسی فراهم کرده، به شدت مخالف هستیم و دیگر اجازه چنین اتفاقی را نخواهیم داد. دوم اینکه ملت باید به طور مرتب حمایت خود را از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و حقانیت جمهوریت اسلامی را به منحصه حضور بگذارد. سوم اینکه ملت ما امروز متوجه هستند که فتنه 88 هزینه های امروز اقتصادی را بر کشور تحمیل کرد و دشمنان را امیدوار کرد تحریم های سرسام آوری را بعد از فتنه 88 بر کشور تحمیل کنند که به دلیل امید واهی بود که دشمنان به خاطر این تش های درونی کشور به وجود آوردند. .

سرآغاز شروع بصیرت
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: دشمنان بعد از امیدآفرینی از فتنه گران حمایت کردند و سپس تحریم ها را تشدید کردند تا با همان امید و خیال وای خود بتوانند بین مردم و حاکمیت جدایی بیندازند و این گناه، گناه بزرگی است که متوجه فتنه گران است. لذا 9 دی یک فرصت جدی برای بازخوانی تاریخ، دفاع از جمهوری اسلامی و دفاع از حقانیت نقش و رای مردم در تعیین سرنوشت  خودشان است؛ همانطور که مقام معظم رهبری در سال 88 از رای و نقش مردم و اختیار مردم در انتخاب مسئولانشان برای آینده کشور، حمایت کردند.

راستینه خاطر نشان کرد: متاسفانه در طول تاریخ برخی از روسای جمهور از این ظرفیتی که برایشان ایجاد شد، به شکل صحیح استفاده نکردند و امروز برخی از زمزمه های فتنه گرانه از زبان برخی از افرادی به گوش می رسد که خودشان در روزگاری در این نظام مسئولیت داشتند؛ امروزملت ما به شدت نسبت به فتنه انگیزی و ایجاد گسل در درون حاکمیت و در درون مردم، هستند و مقابله می کنند و 9 دی سرآغاز شروع بصیرت ملت ایران برای ساختن آینده ای روشن است.

یادآور بصیرت اعلاء
احد آزادی خواه سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: 9 دی روز یادآور بصیرت اعلاء مردم ایران اسلامی است؛ بصیرت یک واژه ای است که می تواند انسان ها را از ذلالت و گمراهی نجات دهد. در انقلاب همیشه غبار باعث تنش شده است و همانجور که مه باعث کندی رانندگی در جاده ها می شود، غبار هم در فرآیند انقلاب باعث کندی حرکت انقلاب به سمت رشد و تعالی خواهد شد.

وی افزود: تنها را ه علاج آن هم بصیرت افزایی است؛ بصیرت افزایی یعنی آن کسی که در قالب یک دستکش مخملی می خواهد با پتک آهنین به تو ضربه بزند را بشناسید و در واقع دشمن را از دوست و چاه را از راه تشخیص دهید. مردم در 9 دی و در مقابل فتنه گرانی که خیلی ها هراس از به کار گرفتن نام فتنه دارند و کسانی که انقلاب را برای رشد و تعالی خود طعمه کرده بودند، به خیابان ها ریختند و 9 دی را خلق کردند.

آزادی خواه با بیان اینکه 9 دی خلق مبارزه با فتنه و فتنه گران بود، اظهار کرد: این در نوع خود ویژه و بی نظیر است و توانست برای همیشه انقلاب ما را بیمه کند. ایادی و مزدوارن داخلی مراقب باشند ممکن است ملت از تورم گلایه داشته باشند، از تحریم ها ناراحت باشند و تحت فشار اقتصادی باشند و ممکن است تا یک جایی گلایه هایشان را بگویند، اما مردم از شهدا، انقلاب و آرمان هایشان رویگردان نیستند و در هر لحظه و حتی در دقیقه 90 جانشان را برای این انقلاب می گذارند و از آرمان هایشان دفاع می کنند که این مهم را 9 دی، برای همه دنیا اثبات کرد
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات