صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۲۷۲۹۲
گفت و گو حسین شریعتمداری با بصیرت در یازدهمین سالگرد حماسه نهم دی

در فتنه 88 به دنبال کودتای رنگی بودند/ حمایت تمام قد مقامات آمریکایی و صهیونیستی از سران فتنه

انتخابات سال 1388، یکی از مناقشه برانگیز ترین و چالش برانگیز ترین انتخابات کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی ایران شد  و این امر صرفا یک دعوای انتخاباتی میان دو جریان سیاسی و دو نامزد ریاست جمهوری نبود
سعید ترکاشوند-خبرنگار/  حسین شریعتمداری نماینده ولی فقیه و مدیر مسئول روزنامه کیهان ،در یازدهمین سالگرد حماسه خودجوش مردم با بصیرت ایران در نهم دی ماه سال 88 فتنه  تقلبی در انتخابات را عملیات پیچیده ای  توصیف کرد که با حمایت های رسانه و دولتمردان غربی  که با کلید واژه تقلب و بهانه انتخابات شروع شده بود.
 
«حسین شریعتمداری»  مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بصیرت به ریشه و علل اصلی فتنه 88 اشاره کرد و در ابتدا به فعالیت رسانه های  غربی در ایام منتهی به وقوع فتنه 88 گفت: در بررسی دلایل اصلی فتنه88، این موضوع که استراتژی از قبل برنامه ریزی شده بود هیچ شکی نیست و این موضوع  بر دو عامل استوار است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در خصوص این دو عامل اظهار داشت: قبل از فتنه 88 کارشناسان برجسته ای از دستگاه ها و آژانس های اطلاعاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی،انگلستان و حتی فرانسه تحت پوشش افراد آکادمیک وارد کشورشدند؛ به موازات این امر  «لیز چینی» دختر «دیک چینی» معاون اول جرج بوش پسر 2 آکادمی در لاهه و دبی متناسب با همین موضوع تاسیس کرد.

 صف آرایی و تولد هایی زود هنگام در رسانه های غربی
نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان در ادامه با رویکرد رسانه ای دولت های غربی در ایام انتخابات 1388 گفت: رسانه های غربی و صهیونیستی در ایام انتخابات 88 رویکرد و پروتکل ویژه ای را در دستور کار خود قرار دادند.

 این روزنگار تصریح کرد: این دستور العمل به گونه ای بود که همه رسانه ها از واشنگتن تا لندن و تل آویو جهش چشمگیری برای پوشش فتنه 88 انجام دادند؛ به طور مثال همزمان با فتنه تلویزیون فارسی زبان بی بی سی و صدای آمریکا تشکیل شد  در حالی که تا قبلا این دو شبکه به صورت رادیویی به فعایت خود ادامه می دادند.

وی تاکید کرد: حتی  تارنامه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی که به سه زبان عبری، عربی و انگلیسی مطلب منتشر می کرد در بزنگاه انتخابات 88 شروع به نشر مطالب فارسی کرد و نکته جالب این است  شعاره «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» را همین رسانه صهیونیستی در دهان فتنه گران قرار داد و  میتوان صحت این گونه اقدامات و مباحث  را در خاطرات «هیلاری کیلینتون» در کتاب خود تحت عنوان «انتخاب سخت» به خوبی یافت.

استراتژی کودتای رنگی دموکراتهای آمریکا و دولتمردان انگلیسی و صهیونیستی در پوشش انقلاب های رنگی
 شریعتمداری در ادامه خاطر نشان کرد: شب قبل از انتخابات یعنی 21 خرداد سال 88  آقای «تنت کیندرمن»  طی مصاحبه ای با شبکه «سی ان ان» آمریکا با صراحت اعلام می کند که انتخابات ایران در حقیقت یک انقلاب سبز  است که همانند آن در اوکراین و و قرقیزستان طی انقلاب های رنگی اتفاق افتاد و بعد از آنها نوبت به ایران خواهد رسید.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: با توجه به  الگو و فرمول انقلاب های رنگی در برخی از کشور های اروپای شرقی و آسیای مرکزی روزنامه کیهان این پیشبینی را می کرد که دولت های غربی، در خصوص ایران بیشتر به دنبال چیزی شبیه به کودتای رنگی هستند نه انقلاب رنگی.

 وی  تاکید کرد:  در آخرین شماره انتشار کیهان منتهی به انتخابات 88 تیتر روزنامه کیهان تحت عنوان آخرین پرده افراطیون، آشوب پیش از شکست بود؛ همزمان این اتفاق جریان فتنه ، قبل از انتخابات 88 اعلام پیروزی کردند و ما مشابه این اتفاق را  در رویکرد «دونالد ترامپ» در خصوص انتخابات 2020 آمریکا دیدیم.

شریعتمداری اضافه کرد: همزمان با این اتفاقات ،«باراک اوباما» رئیس  جمهور آمریکا، «تٌنی بلر»نخست وزیر وقت انگلستان حمایت های بی دریغی از جریان فتنه داشتند و از سوی دیگر «شیمون پرز » رئیس جمهور وقت رژیم صهیونیستی اصلاح طلبان را  نمایندگان رژیم صهیونیستی خواند که همزمان در حال مبارزه با جمهوری اسلامی ایران است؛ علاوه بر این امر و به موازات شیمون پرز، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر  رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت که اصلاح طلبان سرمایه های  این رژیم در ایران هستند که بعد ها نیز می توانند از آن استفاده کنند.

 این روزنامه نگار افزود: حقیقتا حماسه مردمی 9 دی ، حرکتی مهم و وسیعی بود که تمامی راهبرد های دولت های غربی برای براندازی را خنثی کرد و پس این امر ،« ریچارد هاس» مسئول شورای سیاست خارجی وزارت امور خارجه  طی مصاحبه ای اعلام کرد که دوستان ما( جریان فتنه) خیلی زود به نقطه پایان خود رسیدند.

از انکار تا شانه خالی کردن فتنه در نتیجه انتخابات
 حسین شریعتمداری در خصوص  برسی  و تحقیق شورای نگهبان و نظام درباره تقلب  احتمالی در انتخابات گفت: پس از  مطرح شدن  تقلب، بار ها ارکان ونهاد های مرتبط با برگزاری انتخابات اعلام کردند که در صورت وجود تقلب در انتخابات، نحوه و حوزه انتخاباتی را معرفی کنند که مجددا شمارش آرا  صورت گیرد اما جریان فتنه از این امر سر باز زدند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن شورای نگهبان نیز مهلت اعتراض به نحوه و نتیجه انتخابات را  تمدید  کرد تا بتواند به نوعی به این امر پاسخی داده باشد ولی با این حال مجددا جریان فتنه از شفافیت در مورد تقلب در انتخابات شانه خالی کردند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطر نشان کرد: ماهیت اغتشاشات سال 88 رویکرد براندازی نرمی بود که با کلید واژه «تقلب» شروع و به بهانه انتخابات گسترش یافت؛ و اکنون  هم متاسفانه عده ای برای افزایش محبوبیت یا استفاده سیاسی از کلید واژه «حصر» و رفع حصر استفاده میکنند؛ نکته ای که حائز اهمیت است این نکته می باشد که حصر سران فتنه ،  تنبیهی ترحم انگیز، و تخفیفی برای آنها بود زیرا این افراد با جرم  وطن فروشی خود باید به اشد مجازات رو به رو می شدند اما  با نگاهی ترحم انگیز تنها به حصر بسنده شد.
 
این در حالی است که انتخابات سال 1388، یکی از مناقشه برانگیز ترین و چالش برانگیز ترین انتخابات کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی ایران شد  و این امر صرفا یک دعوای انتخاباتی میان دو جریان سیاسی و دو نامزد ریاست جمهوری نبود بلکه طرحی کلان و همه جانبه از سوی همه دستگاه ها و آژانس های اطلاعاتی کشور های غربی بود که به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و پس از سیلی محکم مردم با بصیرت  ایران اسلامی، دول غربی با رویکردی جدید مبنی بر تحریم و فشار های اقتصادی به دنبال فروپاشی و نابودی ایران اسلامی هستند. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات