صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۲۷۳۳۷

ترامپ: انتخابات ۲۰۲۰ در حد جهان سوم‌ هم نبود!

 دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که قرار است تا ۲۰ روز دیگر کاخ سفید را به جو بایدن دموکرات واگذار کند؛ همچنان از پذیرش نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ طفره رفته و بر ادعای خود مبنی بر وقوع تقلب پافشاری می‌کند.
در همین راستا، وی در پیامی توئیتری مدعی شد: شمار آرای انتخاباتی بسیار بیشتر از تعداد رأی دهندگان آمریکایی بود. این تحریف آرا قابل تحمل نیست. این یک انتخابات تقلبی بود که حتی در حد کشورهای جهان سوم هم نیست!

در حال حاضر، ترامپ به امید اندک تغییر در نتیجه انتخابات آمریکا، در انتظار رأی دیوان عالی درباره سرنوشت ۵۰ هزار رأی پُستی ایالت کلیدی ویسکانسین است. تیم وکلای حقوقی او مدعی هستند که باید ۱۰ رأی الکترال این ایالت ابطال و تعیین نتیجه به قوه مقننه ویسکانسین که تحت اختیار جمهوریخواهان است؛ واگذار شود.

همزمان، جمعی از جمهوریخواهان به دنبال اعمال فشار بر «مایک پنس» معاون ترامپ هستند تا او را قانع کنند در روز ۶ ژانویه (۱۷ دی) که موعد تائید نتیجه انتخابات از سوی کنگره است؛ در مقام رئیس سنا، ۳۰۶ رأی الکترال جو بایدن دموکرات رئیس‌جمهور منتخب آمریکا را ابطال کند. این در حالی است که نقش پنس در جلسه تائید آرای الکترال، تشریفاتی است و از اختیار ابطال آرا برخوردار نیست.

از سوی دیگر، ترامپ از طرفدارانش خواسته در روز ۶ ژانویه، به دادخواهی از او به خیابان‌های واشنگتن دی سی بیایند حال آنکه احتمال آشوب در سایر شهرهای آمریکا نیز منتفی نیست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات