صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۲۷۸۵۶

اصلاح طلبان به جای تشکر، طلبکار شدند!

آقای صادق  خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان جمعه گذشته در جریان ششمین مجمع عمومی این حزب با ابراز پشیمانی از حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات 92 و 96 گفته بود «اصلاح‌طلبان دیگر دولت اجاره‌ای نمی‌خواهند و ما باید از رئیس‌جمهور اجاره‌ای که داشتیم، توبه کنیم.»

این اظهارات خرازی با واکنش شدیداللحن از سوی آقای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور مواجه شد و واعظی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی دولت اظهار داشت:  «آنها آزاد بودند به قالیباف یا کسی دیگر رای دهند اما مردم تصمیم گرفتند به دکتر روحانی رای دهند. بنابراین حرفی که او می‌زند نادرست است.»

واعظی همچنین خاطرنشان کرده است: «من یکی از مسئولان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال 92 بودم، یادم می‌آید او (خرازی) در هیچ جای ستاد نقشی نداشت. نخست بیاید اثبات کند برای روی کار آمدن رییس جمهوری چه کار کرده که چنین اظهاراتی داشته است.»

رئیس دفتر روحانی همچنین درباره علت تصمیم اصلاح‌طلبان در سال 92 مبنی بر متقاعد کردن عارف برای کنار رفتن به نفع روحانی گفته است:‌ «آن زمان نظرسنجی‌ها فاصله معناداری میان رای روحانی و عارف را نشان می‌داد، روحانی جزو نفرات اول و دوم بود. خودشان و بیشتر از همه سید محمدخاتمی و دوستان‌ آنها تصمیم گرفتند عارف که دیگر شانسی برای رقابت نداشت، کنار برود.»

واعظی همچنین در واکنش به این ادعای اصلاح‌طلبان که معتقدند در بدنه مدیریتی دولت روحانی نقش زیادی ندارند، گفته است: «آنها با نگاهی به گذشته ببینند قبل از این دولت چه شرایطی داشتند و فعالیت‌های‌ آنها در چه حدی بود. این دولت همفکران آنها را در استانداری‌ها و سمت معاونت وزیر به کار گرفت و امروز به جای تشکر، طلبکار هم شدند و حرف‌های بی‌ربط می‌زنند و الان که زمان انتخابات شده در پی یک سری حرف‌های بی پایه و اساس هستند.»

این سخنان واعظی در واقع بیان همان حقیقتی است که اصلاح‌طلبان خصوصاً در ماه‌های نزدیک به انتخابات 1400 سعی می‌کنند، آن را کتمان کنند.

با عملکرد ضعیف دولت آقای روحانی خصوصا در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی، برخی از اصلاح‌طلبان که در انتخابات 92 و 96 بیشترین تلاش را برای روی کار آمدن این دولت کردند، حالا سعی می‌کنند با پاک کردن دامان خود از این حمایت، اینطور جا بیندازند که نقشی در کارنامه دولت فعلی نداشته و اساساً آن را از خودشان نمی‌دانند.
این اقدام اصلاح طلبان و فرار از پاسخگویی درقبال حمایت از دولت روحانی و همزمان تاختن به آن، صدای بخشی دیگر از این طیف را هم درآورده است.

برای مثال، بهزاد نبوی این رویه اصلاح طلبان را ناجوانمردانه دانست و از این کار آنها به شدت انتقاد کرد.
ظفره‌روی اصلاح طلبان از پاسخ‌گویی در قبال کارنامه دولت د‌رحالیست که آنها مدعی بودند هیچ نقشی در دولت مستقر ندارند ولی حالا رئیس دفتر رئیس جمهور نه تنها این حرف را رد می‌کند، بلکه صراحتا می‌گوید که مناصب مهمی به آنها داده شده و حالا بجای تشکر، طلبکار شده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات