اقتصادی >>  اقتصادی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۲۸۰۸۵
عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

دولت نگاه سیاسی به مجلس دارد

این بودجه ای که دولت امسال به مجلس ارائه کرده بود، درآمدهای دولت با هزینه ها همخوانی نداشت و هزینه ها بسیار بالا و درآمدها کم بود؛
زهر ظهروند- خبرنگار/ آصفری با اشاره به بودجه 1400 گفت: همه تلاش ما درکمیسیون تلفیق این بود که بودجه 1400، بودجه ای باشد که سفره مردم را کوچکتر نکند، تغییراتی در درآمدهای مردم داشته باشد و آن را بالاتر ببرد و قیمت ها را کاهش دهد.

محمد حسن آصفری عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی  در  گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بصیرت، با اشاره به بودجه 1400 گفت: جلسه غیرعلنی که درباره بودجه برگزار شده بود توضیحاتی در این خصوص توسط دوستان ارائه شد و موافقین و مخالفین صحبت های خود را مطرح کردند؛ ان شالله روز سه شنبه هفته جاری که جلسه بودجه برگزار می شود،کلیات بودجه رای بیاورد و تصویب شود.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون تلفیق روی اجزای بودجه وقت کافی گذاشته اند، تصریح کرد: بودجه ای که دولت تقدیم مجلس کرده بود، بودجه ای نبود که تصویب شود و اعضای کمیسیون تلفیق تغییراتی روی آن انجام دادند، هر چند این تغییرات زیاد نیست اما حداقل توانست کاری کند که بودجه بتواند تصویب شود، هر چند امیدوار هستیم دولت آینده بودجه ای به مجلس ارائه دهد که عملیاتی تر شود و تراز مالی داشته باشد.

آصفری افزود: این بودجه ای که دولت امسال به مجلس ارائه کرده بود، درآمدهای دولت با هزینه ها همخوانی نداشت و هزینه ها بسیار بالا و درآمدها کم بود؛ به هر روی امیدوار هسیتم کلیات بودجه در صحن علنی رای آورد تا بودجه عملیاتی برای کشور داشته باشیم.

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این بودجه می تواند در بهبود معیشت مردم کمک کننده باشد، گفت: همه تلاش ما درکمیسیون تلفیق این بود که بودجه 1400، بودجه ای باشد که سفره مردم را کوچکتر نکند، تغییراتی در درآمدهای مردم داشته باشد و آن را بالاتر ببرد و قیمت ها را کاهش دهد؛ اینکه دولت چقدر بتواند آن را مدیریت واجرایی کند مهم است، چراکه وظیفه بررسی و تصویب بودجه در دست مجلس است، اما اجرای آن برعهده دولت است.

وی افزود: اینکه دولت چطور در این قضیه ورود کند می تواند اثر خیلی مهمی داشته باشد. به هر جهت نگاه کمیسیون تلفیق این بوده بودجه ای تصویب شود که سفره مردم را کوچکتر نکند، همچنین بتواند اشتغال مردم را رونق ببخشد، به مسکن مردم کمک کند و مالیات از افراد پردرآمد دریافت و در اختیار افراد کم درآمد قرار داده شود.

نگاه سیاسی دولت به مجلس
آصفری درخصوص چرایی فرافکنی های دولت درمقابل مصوبه های مجلس یازدهم، تصریح کرد: این فرافکنی ها ناشی از نگاه سیاسی دولت به مجلس است، چراکه امید دولت به انتخابات آینده است و علاقه مند نیست که مصوبات مجلس در مسائل اقتصادی، حل مسکن مردم و در کل مشکلات مردم و محرومین جامعه راه گشا باشد چون تاثیرات آن را در نگاه انتخابات 1400 می بیند و می داند که ممکن است رای مردم به این جریان بیشتر سرریز شود.

دولت علاقه ای به اجرای مصوبات مجلس ندارد
وی افزود:دولت علاقه مند نیست که مصوبات مجلس اجرایی و عملیاتی شود؛ متاسفانه دولت، مجلس را استخوانی در گلوی خود می بیند، لذا تا مادامی که دولت این نگاه را از مجلس برندارد، مسائل مردم حل نمی شود. ما بارها گفته ایم حاضر هستیم انتخابات 1400 را تقدیم دولت کنیم، اما مشکل معیشت و اشتغال مردم را حل کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسون امورداخلی مجلس خاطرنشان کرد:دولت در همین فرصت کم و باقی مانده نیز خیلی کارها در بهبود شرایط مردم انجام دهد، اما متاسفانه تا زمانی که نگاه دولت، نگاه انتخاباتی برای 1400 باشد که مجدد بتوانند این کرسی ریاست جمهوری را به دست بیاورند، اجازه نمی دهند مصوبات مجلس اجرایی و عملیاتی شود و حاضر نیست لوایحی را که می تواند راه گشای مسائل اقتصادی و معیشت مردم است را به مجلس ارائه دهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات