صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۲۸۱۹۰

ادامه کینه ورزی های پمپئو علیه ایران

«مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا پنجشنبه به بیانیه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با عنوان «بازگشت آمریکا» واکنش نشان داد.
وی که با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» مصاحبه می‌کرد، پرسید آیا منظور فرمانده کل قوا (بایدن) بازگشت به زمانی است که گروه داعش خلافت خود در سوریه و مناطقی به اندازه بریتانیا را داشت؟ امیدوارم اینگونه نباشد. رئیس جمهور ترامپ و تیم ما آنها را پایین کشاندند.
جو بایدن روز گذشته در ساختمان وزارت خارجه این کشور به تشریح محورهای سیاست خارجی خود پرداخت.
رئیس‌جمهور جدید آمریکا گفت: «طی دو هفته گذشته من برای احیای عادت همکاری و تقویت بازوهای ائتلاف دموکراتیک که طی چهار سال گذشته به دلیل غفلت آسیب دیده بودند با سران بسیاری از دوستان نزدیکمان شامل کانادا، مکزیک، انگلیس، آلمان، فرانسه، ناتو، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا صحبت کردم.»
پامپئو در ادامه این مصاحبه گفت: «زمانی که وی (بایدن) از بازگشت صحبت می‌کند، آیا این به معنای بازگشت اجازه دادن به چین برای راه رفتن روی تمام ما و نابود کردن میلیون‌ها شغل در مکان‌هایی نظیر کانزاس و کارولینای جنوبی است؟ امیدوارم که این چیزی نباشد که وی از بازگشت به دنبال آن است.»
وزیر خارجه سابق آمریکا اضافه کرد: «وی (بایدن) درباره متحدان صحبت کرد. زمانی که وی درباره بازگشت صحبت می‌کند آیا این به معنای بازگشت به متلاشی کردن متحدان و دوستانی نظیر اسرائیل و رفتار کردن با تروریست‌ها در ایران نظیر دوست بوده و تحویل ۱۵۰ میلیارد دلار به صورت نقد به آنهاست؟»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات