صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۲۹۰۷۶

هشداری از جنس طالبان

گروه طالبان ضمن هشدار به دولت بايدن به منظور ماندگاري در خاک افغانستان اعلام کرد: اين گروه نسبت به عدم خروج نظاميان آمريکايي از افغانستان واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش آسوشيتدپرس، گروه طالبان در کنفرانس مطبوعاتي در مسکو و پس از مذاکرات صلح روسيه نسبت به ماندگاري نيرو‌هاي نظامي آمريکا در افغانستان و تبعيت نکردن از توافقنامه صلح به دولت بايدن هشدار داد.
براساس بيانيه طالبان در صورتي که واشنگتن در اول ماه مه (۱۱ ارديبهشت) خاک افغانستان را ترک نکند، طالبان نسبت به اين موضوع واکنش نشان خواهد داد.
سهيل شاهين، عضو تيم مذاکره گروه طالبان در اين راستا اظهار کرد: نظاميان آمريکايي بايد از خاک افغانستان خارج شوند و تداوم حضور آن‌ها پس از اول ماه مه، نقض توافقنامه محسوب مي‌شود.
وي افزود: اميدواريم آن‌ها عقب نشيني کرده و از افغانستان خارج شوند، در غير اينصورت نقض آن‌ها واکنش ما را در بر خواهد داشت.
براساس توافق صلح ميان طالبان و آمريکا در اسفند ۹۹، دولت آمريکا متعهد شده است که تا اول ماه مه (۱۱ ارديبهشت) تمام نيرو‌هاي نظامي خود را از افغانستان خارج کند.
روز گذشته، يکي از مقامات پنتاگون طي مصاحبه‌اي به شرط آنکه نامش فاش نشود از بررسي تمديد ۶ ماهه حضور نيرو‌هاي آمريکايي در افغانستان از سوي جو بايدن، رئيس جمهور اين کشور خبر داده بود .
ملاعبدالغني برادر معاون سياسي طالبان نيز طي اظهاراتي در نشست صلح مسکو با تاکيد بر تشکيل نظام اسلامي در افغانستان، به مذاکرات رسمي با آمريکايي‌ها در قطر در سال ۲۰۱۹ اشاره کرد و گفت: با توجه به مفاد توافقنامه صورت گرفته نيرو‌هاي خارجي افغانستان بايد طي ۱۴ ماه پس از اين تواف خاک اين کشور را ترک کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات