صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۲۹۰۹۳

ادامه مناقشه بین آمریکا و اروپا بر سر پروژه نورد استریم

"راینر سیل" مدیر عامل شرکت او ام وی اتریش در مصاحبه با روزنامه واینر زیتانگ گفت: شرکت او ام وی از احداث خط لوله گازی نورد استریم 2 بین روسیه و آلمان حمایت می‌کند، آن هم علی رغم تهدید آمریکا برای اعمال تحریم.
وی افزود: این پروژه اهمیت زیادی برای امنیت عرضه در بازار گاز اروپا دارد. در نتیجه این مسئولیت اروپا است تا درباره آن تصمیم بگیرد.

مدیر عامل شرکت او ام وی اتریش اظهار داشت: ما در طول دهه‌ها دوستی عمیقی با آمریکا داشته‌ایم و دوستان نباید یکدیگر را تهدید کنند.

شرکت اتریشی او ام وی یکی از شرکای گازپروم روسیه برای اجرای این پروژه 9.5 میلیارد یورویی است.
این در حالی است که شبکه بلومبرگ پیش از این به نقل از 3 منبع آگاه و نزدیک به این مساله اعلام کرده است که دولت جو بایدن در حال بررسی تحریم‌های جدیدی است تا ساخت خط لوله گازی نورداستریم 2 از روسیه به آلمان را متوقف و بلوکه کند.

تحریم‌های جدید آمریکا احتمالا شامل شرکت‌هایی شود که در ساخت این پروژه مهم انرژی مشارکت داشته‌اند.
منابع آگاه افزودند: تحریم‌های جدید آمریکا همچنین شامل شرکت بیمه‌ای خواهد شد که با شرکت‌هایی که احداث این خط لوله در دریای بالتیک را بر عهده داشته‌اند، همکاری می‌کرده است.

سایر شرکت‌هایی که مواد و اقلام و تجهیزات لازم برای این پروژه را تامین می‌کنند، در فهرست تحریم‌های جدید کاخ سفید قرار خواهند داشت.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی گفت: وزارت خارجه آمریکا در حال دنبال کردن تلاش‌هایی است تا اطلاعات درباره خط لوله نورداستریم و شرکت‌هایی که در این پروژه مشارکت داشته‌اند را کامل کند.

وی افزود: هر شرکتی که در این پروژه دخالت و مشارکت داشته در معرض خطر تحریم‌های آمریکا قرار خواهد داشت و فورا باید به همکاری خود با این پروژه پایان دهد.

آمریکا طی سال‌های اخیر چندین بار پروژه نورداستریم 2 را تحریم کرده است. با این حال، آلمان و اتریش با درخواست‌های آمریکا برای تعلیق این پروژه مخالفت کرده‌اند.

شرکت گازپروم روسیه تلاش زیادی را آغاز کرده است تا این پروژه 11 میلیارد دلاری را پیش از اجرای تحریم‌های آمریکا، تکمیل کند. این پروژه قرار است گاز روسیه را از طریق آلمان به اروپا منتقل کند.

شرکت گازپروم پیش بینی کرده است که این پروژه امسال تکمیل خواهد شد. این پروژه پس از اعمال تحریم‌های آمریکا در اواخر سال 2019 میلادی به مدت یک سال متوقف شده بود.

90 درصد عملیات اجرایی این پروژه نهایی شده ولی مستلزم برخی فعالیت‌ها و عملیات در اعماق آبهای دریای بالتیک در سواحل دانمارک است، جایی که بمب‌های منفجر نشده جنگ جهانی دوم در بستر دریا وجود دارد.

آمریکا که از زمان دولت اوباما با این پروژه مخالفت کرده است، مدعی است که این پروژه موجب افزایش نفوذ سیاسی و اقتصادی پوتین بر اروپا خواهد شد.

برچسب ها: اروپا ، روسیه ، گاز ، بصیرت ، پوتین
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات